I dag udkommer et længe ventet spil, som Marvel fans har sukket efter i lang tid! Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order fra Team Ninja og udgivet af Nintendo, er nu endelig i alles hænder eksklusivt på Nintendo Switch. Vi har haft den fornøjelse at være i selskab med et overflod af superhelte hele ugen. Så tag kappen på, find en makker og team op med de stærkeste Marvel helte og skurke i én samlet kamp mod Thanos!

Marvel Ultimate Alliance 3 byder på den største forsamling af Marvels ikoniske figurer til dato. Dette er det tredje spil i rækken og selvom de to tidligere spil var på flere platforme, er spillet her kun at finde på Nintendo Switch.

Historien er ret så velkendt, dog med udviklerens egen twist og udførelse. Guardians of the Galaxy er på jagt efter Infinity stenene og efter en mislykket mission, er stenene nu spredt for alle vinde. De må nu kæmpe og samle en hær af superhelte og ikke mindst deres ærkerivaler, for at tage kampen op mod Thanos, inden han får fat på Infinity stenene. Alt sættes ind i en kamp der tager dig lige fra The Raft i New York til Wakanda. Spillet er en brawler ligesom de tidligere spil i serien. Du har et bredt udvalg af superhelte og ikke mindst skurke, som hver har deres egne angreb og superkræfter. Du har 4 helte på dit hold og kan til hver en tid, skifte mellem dem.

Når man skal vælge sine helte til sit team, er der lidt at have med i ens overvejelser. Nogle helte er mere kompatible med bestemte karakterer end andre. Hvis man f.eks. samler heltene fra Avengers, Defenders eller andre bestemte universer, så kan man udgøre mere skade på ens fjender. Dette gælder også for ekstreme angreb, hvor man kan kombinere kræfterne fra alle på ens team og dermed fylde skærmen med et festfyrværkeri af ødelæggelse.

På tværs af kampagnen lukker du op for over 30 Marvel helte fra forskellige universer lige fra Avengers, Spider-Verse, X-Men og mange flere. Alle har de deres egne stats og angreb. Man kan sagtens bruge en god stykke tid på at se alle tallene for diverse helte igennem. Når man rammer en checkpoint i form af S.H.I.E.L.D. logoet kan man her skifte de fire helte ud med andre, stige i level og opgradere deres angreb.

Men ellers er selve gameplayet meget identisk med de to andre Ultimate Alliance spil i serien. Man bruger meget tid på bare at smadre angrebsknappen, men da der ikke er noget mønster i fjendernes angreb, så skifter man en del mellem ens superhelte. Der hvor charmen ligger, er i historien og det utal af velkendte Marvel ansigter man kommer forbi, enten som en del af det hold du kan vælge eller via cameos.

Men man kan umuligt give alle karaktererne lige meget opmærksomhed, når man prøver at få dem op i level. Det er nødvendig at holde sig til nogle faste superhelte og så få dem godt op i niveau, da de senere fjender i spillet og boss battles, kræver nogle seriøse stats og tæsk. En god måde at stige i niveau på, er ved enten at genspille baner, finde XP kuber der lader dig stige med det samme og disse er spredt på tværs af banerne og nogle er godt gemt. En anden måde er ved at deltage i Inifnity Trials.

Infinity Trials tager udgangspunkt i bestemte boss battles du har været igennem eller bestemte baner fra kampagnen. Nogle af disse Infinity Trials dukker op i kampagnen og andre lukkes der op for hen af vejen. Her skal du fuldføre nogle bestemte mål, hvilket kan give dig mere XP, skins og XP kuber. Ved nogle bestemte udfordringer, kan du kun bruge helte der er højt i level og andre Trials har bestemte krav, for at du vil kunne deltage i dem.

Der er mulighed for at spille sammen med en anden i lokal co-op eller online og hvis man foretrækker at spille alene, kan man også gøre det. Når man vælger at spille sammen med en anden, og at man så er god til at kommunikere, så kan man udføre nogle vilde angreb på ens fjender. Men, det kræver noget koordinering, når man skal udføre ekstreme angreb sammen med en anden spiller, men det er fedt når det lykkedes. Men bare det at man kan være lige den superhelt man vil og spille sammen med en anden via god gammeldags sofa co-op, det er ret så nice.

Man kan sagtens spille hele spillet alene og det at gå solo, kan være for mange at foretrække. De andre karakterer styres af spillet selv, men dette giver også bedre lejlighed til hurtigere at udføre de førnævnte ekstreme angreb, da man har bedre chancer for at være i nærheden af hinanden. Når man spiller alene, kan man også vælge at ændre på kameraet. Normalt har man udsyn over alle på ens hold. Men vil man kun have fokus på den man spiller med, så kan man ændre dette inde i spillets indstillinger.

Marvel Ultimate Alliance 3 er en fryd for enhver Marvel fan der ejer en Nintendo Switch. Alle de superhelte du møder på din vej, er som taget direkte ud af et tegneseriehæfte. Der er meget få minusser ved spillet og det kan koges ned til kameraet nogle gange kan drille og der ikke er særlig meget at interagere med i spillets baner. Ellers får du her en solid brawler, der kun bliver større med tiden, når der kommer mere DLC. Et Marvel must have!

Marvel Ultimate Alliance 3 er ude nu!