Nu er det tid til en omgang planter mod de levende døde! Det store hit “Plants vs. Zombies” havde sin debut på PC og OS X tilbage i 2009. Det blev en stor succes og har de følgende år spundet efterfølgere og spin-offs. Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 er det nyeste spil i serien og bringer en del nyt med sig fra det forrige spil. Et shooter spil man kan få mange dage til at gå med. Vi har brugt et utal af timer på spillet og affyre her en anmeldelse afsted til jer.

Plants vs Zombies GW2_20160224142606

Endnu engang har PopCap Games leveret et underholdende spil! Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 er på mange måder bedre end den første. Spillet blev tæsket igennem på PS4 og det var i den grad en fornøjelse. En del har ændret sig siden sidst og det er allerede klart fra starten. Væk er hovedmenuen og de lidt kedelige informations skærme, til fordel for en lille aflukket men åben-verden. Man befinder sig i en by, delt op med planterne på den ene side og zombierne på den anden. I midten på grænsen til hvert område, udspiller der sig hele tiden kampe imellem de to hold og disse kan man deltage i. Man har prøvet noget helt nyt her, for selvom der stadig er de almindelige modes og online turneringer, så introduceres man her for en række quests.

Plants vs Zombies GW2_20160227184955

Planterne og zombierne har hver deres base. Herfra kan man begive sig ud på quests, hvor man skal ud i den lille verden og enten finde, destruer, hente eller noget helt fjerde. Det er et skønt afbræk og noget af det der holde spillet lidt frisk, da man hele tiden optjener point og XP. De optjente point kan bruges til at købe en pakke med kort i en automat til fordel for nyt udstyr, kostumer eller spilbare characters. XP’en hjælper dine figurer med at stige i level og på den måde blive lidt stærkere. Alle de gamle figurer er med igen og et par nye har også sneget sig med. Der er dog kun tale om ca. 3 ekstra til hvert hold, men det er nok til at holde en igang. Der er et utal af muligheder for at påklæde sine planter/zombier med nyt udstyr eller nye våben og skrappe tricks. Man kan også altid prøve lykken og optjene stjerne. Stjernerne optjener man ved at udføre bestemte opgaver. Herefter kan de bruges til at åbne kister der spredt ude i byen. Her kan man være heldig enten at få nyt grej eller massevis af mønter.

Plants vs Zombies GW2_20160228023610

Der er selvfølgelige også helt nye baner med, som man enten kan kaste sig ud i solo, split-screen eller online multiplayer. De er ret så underholdende alle sammen og der er masser af se på i de små detaljerede verdener. Det er rigtig sjovt at spille sammen med en anden via split-screen og det fungere rigtig godt. Spiller man solo, så er spillet AI rigtig godt med og er med til at give godt med udfordring. Udover de almindelige fjender, så kommer man også ud i boss battles. De kan godt virke lidt nervepirrende, men gevinsterne der er bagefter er det hele værd.

Det cartoon-agtige udtryk spillet giver, er faktisk flottere end den forrige. Der er lagt lidt ekstra kræfter i at få det hele til at poppe og det gør det i den grad. Jeg oplevede dog ikke nogen udfald i fps også selvom det gik heftigt for sig med kampe på over 20 fjender.

Der er masser at give sig til. Bare det at gå på opdagelse og se hvilke små detaljer udviklerne har gemt hist og her, er en fryd for øjet. Kampagnen, de små quests, er fornøjelige nok men kan hurtig gemmenføres. Det er mest når man spiller sammen med bare en ekstra spiller, at det bliver lidt sjovere. Her har man formået at skrue et allerede eksisterende koncept endnu bedre sammen og det har været et hyggelig selskab med planterne såvel som zombierne.