Bekæmp den onde fjende med dine evner som dragetæmmer (og flair for at matche 3 eller flere kugler) og red verden efter at være blevet flået i stykker.

puzzledragonsmario1Verden bliver pludselig revet fra hinanden, og puzzle-brik formede områder bliver revet op med rode og forsvinder. Hvad mon der foregår? Det viser sig at Paradox, en magtfuld organisation er gået i fuld sving med at overtage verdensherredømmet – ved at splitte den fra hinanden. Du skal som komplet nyuddannet dragetæmmer bekæmpe denne organisation alene – og hente alle de manglende brikker så verden kan blive hel igen.

puzzledragonsmario2Puzzle & Dragons Z er et RPG spil, der indeholder masser af forskellige minions som du kan samle på. Disse minions består af spillets fem elementer: ild, vand, træ, lys og mørke, og der er også en række forskellige typer under hvert element. Disse minions stiger i level efterhånden som de bliver brugt i de turbaserede kampe, og det er muligt at metamorphe disse minions ved brug af puzzlebrikker som du finder på din vej igennem spillet. Jo højere level og udvikling dine minions er, jo stærkere er de, men fjenderne vokser i samme fart, så mens dine minions udvikler sig, forbliver spillets sværhedsgrad på et nogenlunde fast niveau.

puzzledragonsmario3Imellem dine ture i hulerne for at bekæmpe fjenderne vil du befinde dig i byen, især i Rangers Headquaters hvor dragetæmmerne hører til. Her kan du udklække de æg, som du har samlet, opgradere dine minions og få nye missioner – eller blive mindet om hvilke missioner du har tilgængelig.

Selve kampene bliver kæmpet på tur basis, hvor du og din fjende skiftes til at angribe. Her gælder det om at matche 3 eller flere kugler i samme farve på bordet. Men reglerne for at flytte rundt på dem er anderledes end i andre match-3 spil, da du kan tage en kugle og flytte den rundt på hele bordet, men du har begrænset tid til dette. Jo flere rækker og kugler du matcher, jo flere og kraftigere angreb kan du udføre på fjenden under din tur.

puzzledragonsmario4Det er ikke kun det klassiske Puzzle & Dragons der er med denne gang – med i pakken har du en udgave der indeholder alt hvad du kender fra Super Mario universet. Sentimentet er det samme som hovedspillet, men føles mere liniært og nemt. Istedet for at gå rundt i en by, har du det klassiske oversigtskort vi kender fra platform serien, og du kan stadig opgradere og metamorphe dine minions som består af blandt andet koopas og goombas.

Jeg må indrømme at generelt set så er jeg ikke til denne slags spil, og havde det ikke været for indslaget med Super Mario, havde jeg slet ikke haft dette spil på radaren overhovedet – sentimentet virker kedelig og uinspireret samt alt for japansk-inspireret. Ikke desto mindre så er spillet overraskende ret underholdende på sin egen måde, for du får hjernecellerne igang og pulsen op når du prøver at matche så mange kugler som muligt for at få bekæmpet fjenden inden de får mulighed for at gøre skade på dig og dine minions.

puzzledragonsmario5Ganske fint alternativ for match-3 fanatikere som gerne vil prøve noget der er lidt anderledes og samtidigt få fortalt en historie med en vis form for humor (Puzzle & Dragons Z) eller som bare vil nyde at se Mario og venner i et anderledes lys (Mario Edition).

Forrige indlægLogitech G29 rat og pedalsæt annonceret på en tysk hjemmeside
Næste indlægNy Blood Bowl II trailer og udgivelses dato frigivet
Jeg spiller mange af de nye spil over et bredt spektrum af genrer, men vi har alle vores foretrukne. For mig er nostalgien hos platformers, men jeg er også bilelsker og jeg kan ikke stå for en god fortalt historie. Jeg håber du har nydt læsningen af ovenstående, har du kommentarer er du mere end velkommen til at dele dine tanker i kommentarfeltet forneden eller via mail.
puzzle-dragons-z-super-mario-bros-edition-anmeldelseGanske fint alternativ for match-3 fanatikere som gerne vil prøve noget der er lidt anderledes og samtidigt få fortalt en historie med en vis form for humor (Puzzle & Dragons Z) eller som bare vil nyde at se Mario og venner i et anderledes lys (Mario Edition).