Steelseries er for et par uger kommet ud med et par nye gaming keyboards, hvor det ene er mekanisk og det andet er med membran. Forskellen i spil er ikke vanvittig forskellig. Medmindre man spiller E-sport, hvor hvert milisekund tæller. Vi har taget et kig på Steelseries Apex 3, som er typen med membran switches.

Fra hvad vi kan se på æsken så ser det ganske lovende ud, men man skal jo ikke idag bedømme hverken vin eller bøger ud fra det ydre. Steelseries reklamere med at keyboardet er vandtæt til de små uheld. Vi vil dog anbefale at hvis der skulle blive spildt et sukkerholdigt produkt på keyboardet, så vask det af. Knapper hænger lidt fast hvis ikke man får tørret det ordentligt af. Dette har vi faktisk, ved et uheld testet. Men intet er hændt med de elektriske funktioner ved keyboardet.

Keyboardet er lavet af hård plast, hvor det dog skal siges at medie hjulet øverst til højre på keyboardet er i metal. Byggekvaliteten virker rigtig god og keyboardet ligger fint stabilt på bordet. 2 rigtig lækre detaljer vil vi fremhæve. Det første er at der bagerst på keyboardet er to kanaler til ledningen, så kan kan organisere den som man lyster. Dette er vi faktisk ret vilde med og er en ting vi ser, der vinder mere og mere ind.

Nummer to er at til Apex 3 følger der en armstøtte med, som der også er til Apex 7, som er topmodellen i serien. Den er dog ikke blød på nogen måde, hvor man har set andre der har lavet det i memory skum, men den gør hvad den skal og jo…så er den magnetisk. En rigtig lækker detalje som vi også rigtig godt kan lide.

Apex 3 er blevet forsynet med et 10 zoner RGB belysning som man via Steelengine programmet, kan konfigurere helt som man lyster. Skulle man få lyst til at skifte imellem sine valgte konfigurationsprofiler, så kan man trykke på steelseries tasten + F9, hvor man så scroller igennem sine lysindstillinger.

Apex 3 bryster sig og med at have ultra stille membran switches. Det har vi selvfølgelig også testet. Uanset hvad så er det mere stille end et mekanisk keyboard, hvilket jo lyder som en skrivemaskine fra 90’erne. Men om det var mere stille end et traditionelt membran keyboard havde vi ret svært ved at høre. Men det er lækkert og responsivt.

Personligt er undertegnede mere til ikke mekaniske keyboards, da jeg syntes at det lyder skrækkeligt. Men det er jo en smags sag. Der er mange gamere idag så helst vil spille på et mekanisk keyboard. Men der sidder de jo heller ikke og skal lytte til det, men til lyden fra spillet, igennem et headset.

Noget af det som vi også rigtig godt kan lide er at Apex3 er kompatibelt til både Mac, Xbox og PS4. Dette er virkelig en cool feature, da crossplatform gaming er på vej frem. Man kan se flere og flere på blandt andet Call of Duty: Modern Warfare, der på konsol spiller med mus og keyboard. Så et plus herfra at Steelseries er gået efter den målgruppe.

Vi skal dog også sige at udover at keyboardet er vandtæt. Har et magnetisk armstøtte og er med membran switches, så er der ikke meget nyt under solen. vi kan godt lide de svævende taster på keyboardet, men det bringer ikke rigtig noget nyt under solen. Dog skal det siges at til en pris på 599kr. så er pengene virkelig godt givet ud. Det er et fund for pengene hvis man som undertegnede ikke er fan af mekaniske keyboards.

Det lille media hjul oppe øverst gør også hvad det skal. Man scroller igennem sine forskellige profiler, som man han lavet inde på Steelengine.

Konslusion:

Vi er faktisk vilde med Steelseries Apex 3 som dog udover at det er vandtæt, ikke har så meget mere at byde ind med end andre keyboards. Byggekvaliteten er iorden og det har nogle lækre features. Kunne det suppleres i fremtiden med haptisk feedback sammen med en mus med haptisk feedback lige så. Så tror vi på at det ville sætte mange konkurrenter til væg.

Vi giver Apex 3 – 4 Stjerner, da det gør hvad men ber det om. Det er lækkert og byggekvaliteten er god. Der er par lækre features samt at pris er MEGET overkommeligt, i forhold til hvad man får.

Tak til Steelseries for at give os muligheden til at teste og anmelde dette produkt.