Nu er det tid til at vi skal se på den store MMO War Thunder, for nu da det har været ude noget tid og der er sket en del, så syntes vi, at det var på tide med at give det en anmeldelse, så dem der ikke har prøvet spillet endnu, kan få en mulighed for at se hvad War Thunder er for en størrele. Vi har set nærmere på Playstation 4 versionen af spillet.

Vil starte med at melde ud, at War Thunder er et Free To Play spil, så hvis du har plads på din Playstation 4, så er dette allerede en god nok grund til at få dig til at tage et smut forbi Playstation Store og hive det ned på din harddisk.

Er du fan af spil fra 2. Verdenskrig, så er det her ihvertfald et godt bud på et spil du nok lige skal se på en ekstra gang, for spillet kommer nemlig til at byde på en masse godter fra den tid af.

WT1

Tit når man starter spil op af denne slags, kan man godt føle sig lidt fortabt, fordi der er så mange valgmuligheder i hvilke fartøjer man skal begive sig igang med og det kan også for nogen, nok være et lille problem her, for udvalget er meget stort både i fly og tanks. Jeg ser det ikke som en hindring, for det gør bare spillet endnu mere spændende. Specielt hvis man er lidt fan af den tid og af de fartøjer som de brugte tilbage i 2. Verdenskrig.

Når man starter spillet op, så er det så godt bygget op, at man får et godt og grundigt turtorial i både fly, bombefly og tanks og når de er gennemført, så er man faktisk allerede godt igang med spillet og mere eller mindre klar til at fyre den godt af og gå i kamp.

Når du skal i rigtig kamp, vil du have valget, om du vil tage en Arcade Mode, eller du vil spille det mere seriøse Realism Mode. Forskellen på de 2 modes er ret store, men vil da kort ridse dem op her. Arcade Mode er nok den mest anvendte mode, da der er uendelig skud osv. i denne mode, og har du tanks eller fly til det, så er der mulighed for at du kan spille igen efter du er skudt ned, så spillet ikke bare slutter der. Realism Mode er derimod nok mere tiltalende for de hardcore spillere, for der er der begrænset ammunition, og dine fartøjer holder heller ikke til så meget.

WT2

Nu da vi er omkring ens fartøjer, så er der noget der uden tvivl gør War Thunder værd at spille, for med hvert enkelt fartøj du har, så er der et utal af muligheder for at opgradere dem. Og nu sidder du nok og tænker “man kan da ikke mærke forskel på de enkelte dele der er i fartøjet, som der er opgraderet”, men der kan jeg så tilføje, at det kan man faktisk, og det er ret mærkbart om dit fartøj er opgraderet eller ej.

Når man opgradere i spillet, så hvis man ikke vil vente uendelig tid på det, så kan man booste det op, hvis man bruger spillets valuta, for så er ventetiden der ikke mere. Og her er det normalt at en Free To Play titel ville blive utiltalende, da man tit er tvunget til at købe sig til den valuta for rigtige penge, da det ikke er muligt at optjene den, men der er War Thunder en ener, for det er faktisk muligt at tjene til den valuta, ret nemt så længe man spiller spillet jævnligt, hvilket er et meget stort plus for spillet.

Hvis vi lige skal runde grafikken og lydsiden i spillet, kan jeg nævne følgende: War Thunder er ikke en grafisk perle på din Playstation 4, men taget i betragtning af at det er en Free To Play titel, så syntes jeg sådan set, at Gaijin Entertainment har gjort det utroligt godt, for det er ret detaljeret og godt gennemtænkt. Lydsiden derimod er i en klasse for sig selv. Man føler virkelig at der er kælet for detaljerne der, for både flyver og tanks er ret godt gengivet med lyden, og vil man virkelig få noget ud af spillet, så skal det da spilles med et godt anlæg, så man lige kan skrue lidt ekstra op for lyden og nyde denne.

WT3

Spillets levetid er generelt ret god, for der er som sagt et utal af valgmuligheder i fartøjer, og muligheder for at opgradere disse, men når det så er sagt, så kan spillet godt ha sine begrænsninger, da der jo “kun” er de valgmuligheder der er for at kæmpe imod andre. Men jeg syntes på intet punkt at det er en skidt ting for spillet, for spillet er på den måde, at det bliver opdateret med nye muligheder løbende, så hvis man har holdt en lille pause med at spille spillet, så er det næsten sikkert, at der venter en noget nyt i spillet når man vender tilbage, så det er klart et spil der er værd at prøve kræfter med. Spillet får også en ekstra lang levetid, da der hele tiden kommer nye events til, hvilket er meget sjovt at deltage aktivt i.

Forrige indlægFallout 4 bliver præsenteret for lukkede døre på dette års E3
Næste indlægRisen 3: Titan Lords Enhanced Edition kommer til PlayStation 4
Redaktør på GamersLounge. Kan nok ikke løbe fra, at jeg er bidt af en gal Playstation. Jeg har været helt vild med Playstation lige siden 1éren kom frem i sin tid. Ellers så har jeg nok haft alle de konsoller der har været værd at eje lige siden NES. Er vild med at spille stort set alle spil, men favoritterne er nok Final Fantasy serien. Er blevet lidt besat af Wii U, så det er min foretrukne spil platform for tiden, så måske er det nye tider for en gamer som mig, hvem ved :)
war-thunder-anmeldelseWar Thunder er samlet set en rigtig god og medrivende oplevelse. Det bedste er at det er en Free To Play titel med et utal af muligheder, og forskellige fartøjer. War Thunder er et spil der varmt kan anbefales hvis man er til en god omgang 2. Verdenskrig.