Vi vil nu tage et kig, på den meget omtalte titel ”Xenoblade Chronicles X” på Wii U, som har fået meget god omtale ude i den store verden. Vi ser nærmere på, om spillet lever op til alt det som vi har set indtil videre.

dino

Vi har sat os godt til rette i sofaen, og nu vil vi tage jer med en tur til Mira, som er planeten som Xenoblade Chronicles X foregår på.

Når man har fået gang i spillet, så starter man ud med at lave sin helt personlige karakter, som skal være ens ”helt” i spillet. Mulighederne med at lave sin personlige karakter er ret gode, for du har et bredt udvalg af muligheder, for at lave den karakter der passer til dig med udseende.

Efter dette er gjort, så kan spillet ellers begynde. Xenoblade Chronicles X er et meget omfattende spil, det er der ingen tvivl om, så vi håber på en god tutorial. Vi kan med sikkerhed love jer, at en god tutorial er en del af spillet. For man bruger nok det første kvarters spilletid på, at blive sat ind i det grundlæggende i spillet. Man kan godt blive lidt træt af al den læren om spillet. Men når man er i gang, så sætter man stor pris på det som man har lært fra starten af.

newlos

Vi har nu fået samlet os et lille hold på 3, som drager ud i den store verden som Mira har at tilbyde os. Der er ikke tvivl om at Monolith Soft, har skabt et stort spil, for når vi kommer ud fra New Los Angeles som er hovedbyen i spillet, så finder man ud af hvor stort spillet egentligt er.

Vi er vandt til store Open World spil, men Monolith Soft har nok skabt det største spil ever. I hele den tid vi har spillet Xenoblade Chronicles X, der er vi blevet begejstret den ene gang efter den anden, over hvor STORT spillet er. Der dukker hele tiden nye områder op i spillet, og hver enkelt område er kæmpe, og vildt imponerende.

Grafisk, der har vi med sikkerhed, noget som ikke er set på Wii U før. For Monolith Soft har formået at trække ALT den kraft som er muligt ud af Wii Uén og stadig få det til at glide fint, som på en fin størrelse gamer computer. Man vidste slet ikke Wii U kunne levere så flot grafik, for det er imponerende hvad spillet har at byde på grafisk. Vi kan nok uden at love for meget, kalde dette for den fedeste grafiske oplevelse på Wii U nogensinde.

party

På din færd ude i Mira´s store verden, der får du selvfølgelig en masse gear du kan tage på. Med tiden bliver du stille og roligt opgraderet, til den største og bedste kampmaskine ever. Man nyder jo måden det er lavet på, for der er gjort meget ud af udseendet af ens gear og våben, så man nyder det fuldt ud. Der er også mulighed for at købe sit gear i New Los Angeles. Man mærker nemt, at man har opgraderet gear, så man skal vælge det med omhu inden man går i kamp.

Imens du begiver dig rundt i Mira, så skal man jo selvfølgelig tage del i kampen for overlevelse, så vi vil lige se nærmere på spillets kampe. I starten kan det godt virke lidt indviklet, når en kamp skal udføres, for der er en del måder en kamp kan udføres på. Men når man først mestre måden at kæmpe på, så er man ikke i tvivl om, at spillet har en ultra effektiv måde at få et kampsystem til at fungere på. Kamp systemet kører i real tid, med en lille snert af turbaseret stil, og det fungerer 100 procent.

endgame

Når man slås der ude, og er i gang med missionerne i spillet, så skal man ikke skynde sig igennem det. For spillet er bygget op på den måde, at man skal yde før man kan nyde. Hvis man bare brager der ud af med 110 i timen, bliver spillet meget hurtigt for svært, og man snubler over hoved historien i spillet. Men giver man sig derimod tid til at komme igennem spillet, og tager de kampe der er, så får man meget ud af spillet, og sværhedsgraden er perfekt.

Nu da vi er ved historie delen, så kan vi lige løbe hen over den en gang. Selve hovedhistorien plus hoved missionerne i spillet, er ikke det mest velskrevne der findes. Men når det så er sagt, så er der jo også mulighed for en masse side missioner i spillet. Og tager man dem løbende sammen med hoved missionerne, så har man den perfekte kombination i spillet som giver den fulde oplevelse.

Der er også en online del i Xenoblade Chronicles X, og den er lavet på en lidt nytænkende og ret smart måde. Man har mulighed for at slutte sig til et fællesskab med nogle tilfældige spillere, eller sammen med ens venner. Man kan stadig klare sine missioner hver for sig selvom man er i et fællesskab, men man har også et fælles mål der skal opnås når man spiller. Man skal lige tilvænne sig til måden online delen er lavet på, men den fungere fint, og den skal uden tvivl opleves.

løve

Man skal ikke undre sig over, at der ingen online mulighed er i spillet, for den låses først op senere hen i spillet. Vi vil ikke afsløre hvornår på grund af mulige spoilers, men vi kan afsløre, at det er spille tiden værd, at vente på online delen lukkes op.

Vi vil lige til slut runde spillets soundtrack hvilket også er ret så perfekt. Det falder lige i vores musik stil smag, lige fra når man tripper stille og roligt rundt i New Los Angeles gader, til man giver den gas i kampene. Musikken beskriver stemningen fra spillet, og er uden tvivl musikkens svar på det perfekte værk.

En ting man skal huske hvis man skal ud og investere i Xenoblade Chronicles X til Wii U, er at det fylder rimeligt godt på ens lille elskede konsol. Hvis man vælger den digitale version, skal man bruge mindst 22 GB plads til at installere, og når det er installeret, så bruger det 19 GB ca. Så hvis man har en Wii U Premium som de fleste har, så skal man slette det meste, for at få plads til det. Men det er al pladsen værd, og man forstår godt hvorfor det fylder så meget.

strand

Nu har vi rost Xenoblade Chronicles X til skyerne, og det er stadig svært at få armene ned. For denne titel får os til at være glade og imponeret på så mange måder. Spillet er ikke 100 procent perfekt, men det er ret tæt på.

Xenoblade Chronicles X, er helt sikkert det bedste, mest flotte og største spil på Wii U til dato. Og har du ikke en Wii U, er spillet grund nok til du burde gå ud og købe en med det samme, bare for at spille spillet. Xenoblade Chronicles X til Wii U, anbefales til næsten alle spil fans der ude, da det har så meget forskelligt at byde på.