Online magasin hvor du finder nyheder, anmeldelser, artikler, interviews og previews af spil af alle typer, film og gadgets.

 


 
Seneste nyt
 

HITMAN 2 anmeldelse

 
 
Overblik
 

Genre: ,
 
PEGI:
 
Udgiver:
 
Udvikler:
 
Udgivet: 13. november 2018
 
Spillere: 1 spiller, Ghost Mode 1v1 og 2 spiller co-op i Sniper Assassin.
 
Vurdering
 
 
 
 
 
4.5/5


User Rating
1 total rating

 

Det positive


IO Interactive leverer med HITMAN 2 på løftet om en World of Assassination

Det negative


Savner CGI cutscenes (mellemsekvenser)


Samlet vurdering

HITMAN 2 er igen en helstøbt og fornøjelige oplevelse. Der er en særlig tilfredsstillelse ved at tage livet af et mål på den måde jeg ønsker. IO Interactive misser den halve stjerne fordi de har skruet mine forventninger op til at inkludere GCI mellemsekvenser. IO Interactive leverer med HITMAN 2 på løftet om en World of Assassination. Så kan I godt se at blive færdige med HITMAN 3 så jeg får resten af historien. Crunch time people!

0
Posted 21. november 2018 by

 
Anmeldelse
 
 

HITMAN 2 er udkommet 13. november. Som sædvanlig så har vi her på GamersLounge valgt at opleve noget af det indhold som er planlagt til efter udgivelsen. Helt specifikt så har en af de helt store ting i forgængeren været Elusive Targets. Det er mål som kun er tilgængelige i en begrænset tid hvor du kun har én chance for at klare det. Det første er Mark Fabe som spilles af Sean Bean. En skuespiller der om nogen er specialist i at dø.

Inden vi kommer til den del så kigger vi lige rundt på hvad IO Interactive disker op med denne gang. De forsætter den spændende fortælling fra forgængeren omkring den mystiske Providence organisation og skygge kunden. I HITMAN 2 fortsætter jagten på højtstående medlemmer af organisationen gennem eksotiske lokaliteter som Hawke’s Bay – New Zealand, Miami – USA, Santa Fortuna – Colombia, Mumbai – Indien, Whittleton Creek – USA og Isle of Sgàil i Nord Atlanten. Bortset fra Hawke’s Bay så er hver af de andre baner en kæmpe sandkasse af muligheder for at dræbe og blive dræbt. Som i forgængeren er alle baner både i stemning og udseende meget forskellige. Selv inden for samme bane er der en kæmpe variation. Størrelsen af banerne giver også plads til flere mål og flere muligheder.

Der er utroligt meget Millennial Snowflake klynk om at HITMAN 2 ikke er unik og bare er mere af det samme. Det er jo en værdiløs udtalelse som er gældende for enhver genre. Hvad nyt er der lige i de årlige shooter eller sports udgivelser? IO Interactive har igen formået at få mere realisme ind i HITMAN.  Denne gang med mulighed for at gemme sig i vegetation, at du bliver genkendt i spejlbilleder og mange andre justeringer. Den verden du befinder dig i, afspejler nu endnu mere hvordan reaktionen vil være i den virkelige verden. Samtidig så har det præcist justerede urværk som styrer alle NPC’ere igen fået et nøk op. Sammen med masser af dialog, nye gadgets, picture in picture når der sker ting på banen og at vi har fået vores attachétaske tilbage, er der lagt op til mange timers omvendt mordgåde.

Det er meningen at du skal spille gennem hver bane mange gange. Hvis du er helt ny til HITMAN så har IO Interactive igen givet hver bane støttehjul første gang du giver dig i kast med den. Det betyder at du får anbefalinger til hvordan banen kan takles og hvor du skal gå hen. Medmindre du er hardcore fan, vil jeg anbefale at du bruger muligheden for at blive mere fortrolig med den enkelte bane. Du får oplevelsen af at lykkes samtidig med at der konstant dukker flere elementer op som kan være spændende at udforske. Meget heldigt for mig så brugte jeg en del tid på Miami banen hvor det første Elusive Target dukkede op. Dermed var jeg godt forberedt og du kan se mit run på videoklippet ovenfor. Elusive Targets er din svendeprøve for både banen og din forståelse af det urværk der er skabt omkring det mål du skal dræbe. Der er en helt særlig intensitet fordi du kun har én chance uden checkpunkter. Første Elusive Target er desværre fuldstændig urealistisk. Hvor i USA er det tilladt at ryge indendørs og skodde på gulvet som Dave Ready gør?

Hvis du ikke synes der er nok at lave med HITMAN 2 så kan HITMAN let integreres så du får ét samlet sted at spille alt. Har du i forvejen HITMAN kan du startede det op og hente Legacy Pack. Så får du adgang til at spille prologen og alle baner med de nye gadgets og spilmekanik direkte fra HITMAN 2’s menuer. Ejer du ikke HITMAN så kan du for beskedne 150 kr købe Legacy Packen. Det er en god deal. Du starter selvfølgelig på bar bund og skal låse op for det hele én gang til. Det er fair nok når der er så meget nyt som kan ændre på antallet af point i en bane. Desværre gør det sig også gældende for Sniper Assassins hvor der ikke er noget nyt. Det var en bitter pille at sluge Hr. Jacob Mikkelsen, Game Director. Jeg ved hvor du arbejder og det var ikke let at nå min tidligere high score.

Der er faktisk også blevet plads til en ny multiplayer mode som kaldes Ghost Mode. Her spiller du mod en anden spiller på samme bane. Det gælder om at dræbe en række mål så hurtigt som muligt. Selvom du dør så husker alle NPC’ere hvad du har gjort så det gælder om at være forsigtig og effektiv. Det er velfungerende og jeg tror fans kan have meget sjov med Ghost Mode. Det kræver et detaljeret kendskab til banen, men et billigt trick er at følge efter en modstander for at lære banen bedre at kende. Det er Game Designer Sidsel Hermansen som har stået for denne nyskabelse. Som unyttig paratviden så er det også Sidsel som har været motion capture model for Rico Delgado’s kones gang. (Rico Delgado er helt sikker ikke Pablo Escobar. Det er helt sikkert en utilsigtet tilfældighed). Det er Sidsel til venstre og Associate Game Designer Eskil Møhl til højre. Så er du forbedredt hvis denne type spørgsmål nogen sinde skulle dukke op i Trivial Pursuit.

Det er kun 2 korte år siden at HITMAN’s sidste episode udkom. I januar 2017 kunne dem som ikke brød sig om episodemodellen så købe den samlede pakke. Det er i spilsammenhæng en ganske kort udviklingsperiode. Ja ja IO Interactive er jo erfarne selvom nogle opgaver ikke kan forceres. Uanset hvor mange menneskerne man sætter på så tager det stadig omkring 9 måneder at producere en baby. Det populære ord i branchen er crunch eller crunch time når de menneskelige ressourcer skal yde ekstra. Jeg er sikker på at der er ydet en stor indsats fra hele teamet og det eneste som er sparet væk er de mellemsekvenser hvor historien fortælles. Det er erstattet af en tegneserie stil. Missions briefinger er stadig i fuld CGI.

HITMAN 2 er igen en helstøbt og fornøjelige oplevelse. Der er en særlig tilfredsstillelse ved at tage livet af et mål på den måde jeg ønsker. IO Interactive misser den halve stjerne fordi de har skruet mine forventninger op til at inkludere CGI mellemsekvenser. IO Interactive leverer med HITMAN 2 på løftet om en World of Assassination. Så kan I godt se at blive færdige med HITMAN 3 så jeg får resten af historien. Crunch time people!

Comments

comments


Jan Bo Kristensen

 
Jeg er ansvarshavende redaktør på GamersLounge og aktiv gamer primært på PC & PS4. Nyt legetøj leger bedst, så det bliver til mange forskellige spil på flere forskellige platforme. Jeg falder altid tilbage til shootere eller de mere action prægede titler når der rigtigt skal kobles af. Noget af det mest spændende er at få lov til at lave interviews og previews fra de events vi deltager i. Jeg øver for at blive bedre til CS:GO og følger danske eSports turneringer. Tak fordi du kiggede forbi.


0 Comments



Be the first to comment!


You must log in to post a comment