Udgivet: 6. februar 2013

Spillere: 1 spiller sammen med op til 11 andre online

3/5

2 total ratings

Overraskende taktisk tredjepersons shooter i et højt tempo.

Trægt coversystem og kaotisk nærkamp med stor spredning på våben.

Special Forces: Team X rammer skiven uden det bliver et pletskud. Det leverer hvad det lover som er en intensivt tredje persons shooter baseret på taktisk holdspil. Dermed lander Special Forces: Team X også midt i skalaen med en 3’er. God fornøjelse.

0
Posted 13. februar 2013 by

Special Forces Team X er det seneste skud på stammen af tredje persons shootere med et coversystem. Der er gode nyheder hvis du elsker Gears of War, Call of Duty, Ghost Recon og Counter Strike Global Offensive. Det fungerer nemlig som en blanding af lige netop disse spil. Det er Zombie Studios, dem bag Blacklight Tango Down, der vrider kødhakkeren i dette mix af klassikerer.

special forces team x 04Der er alene et online multiplayer spil så der er ikke nogen form for historie. Du bliver kastet direkte ud et en af de fem generiske spiltyper: Team Deathmatch, Capture the Flag, Control Point, Hot Zone og High Value Target. Det matcher 100% med det du vil forventet og Zombie Studios forholder sig helt nøgternt til disse klassiske spiltyper. Samtidig sætter Zombie Studios nærmest en ære i at fortælle at coversystemet er som taget ud af Gears of War, mens styring er Call of Duty, det taktiske gameplay er fra Ghost Recon og CS:GO har givet spillet tempo. Den beskrivelse rammer målet.

special forces team x 03Den grafiske stil er taget direkte fra Team Fortress eller Borderland. Det cel-shadede tegneserie look er virkeligt oppe i tiden og har den kreative proces nappet en tur på den lade side, er dette altid en sikker vinder. Det samme er mængden af unlocks som du kender det fra bl.a. ja Call of Duty. Der er mange flere mulighed for at tilpasse din figur, hvor du bl.a. kan vælge bidske angreb hunde i stedet for din granat. Det er lidt underligt at se de frådende rovdyr materialiserer sig ud af intetheden.

special forces team x 01Der er faktisk én temmelig god idé og faktisk spillet innovative højdepunkt. Det er de brugertilpassede baner. Normalt er baner noget som er skabt på forhånd hvor du alene kan stemme om hvilken der skal benyttes. I Special Forces: Team X består en bane af tre elementer, hvor hvert element kan skiftes blandt mange. Det giver mere end 100 forskellige kombinationer. Desværre er designet af de 9 forskellige elemeter i hver gruppe lige så generisk som selve spillet og derfor skyder Special Forces Team X forbi målet.

special forces team x 02Coversystemet er også en sirupsagtigt affære som lider af samme problemer som netop i Gears of War, hvor du konstant enten kæmper for at komme ind eller ud af cover. Der er også en årsag til at GoW og Ghost Recon er forholdsvis langsomme spil og det er fordi nærkamp bliver en mega rodet oplevelse når du skiftevis ser en væg, en kasse, en spiller og så igen en væg indtil der er en som er død. Det bliver så opvejet af den store spredning der er på de enkelte våben, som så er med til at gøre spillet langt mere taktisk.

Special Forces Team X rammer skiven uden det bliver et pletskud. Det leverer hvad det lover som er en intensivt tredje persons shooter baseret på taktisk holdspil. Dermed lander Special Forces Team X også midt i skalaen med en 3’er. God fornøjelse.

Spillet er anmeldt på Xbox 360 og leveret af Freeformcommunication.