Så er den sidste DLC udkommet til Call of Duty Black Ops II med navnet Apocalypse.

Som sagt er det 4 og dermed sidste DLC der er udgivet til Black Ops II og den har jeg taget et kig på. Der er i denne DLC lagt stor vægt på den feedback, Treyarch har fået på deres baner til de foregående spil hvor i denne, som i de foregående 3 DLC’s , er der kommet 4 nye maps til multiplayer samt et nyt eventyr i Zombie kaldet Origins.

Det første map er DIG

digDig er det første af to nye Apocalypse maps som bringer spilleren tilbage til et af de aller bedste maps fra Treyarch’s foregående Call of Duty Spil, nemlig World at War og det populære map – Courtyard. Et lille make-over af Courtyard er blevet til en arkæologisk udgravning. Der er fart på når man spiller dette forholdsvis lille map, som indbyder til short range våben. Efter både have spillet TeamDeathmatch, Killed Confirmed, S&D og free for all, er dette et af de maps som byder på mest underholdning, både for hårrødder og latter. Man ender tit op i midten af mappet hvor der bliver skudt fra alle sider.  Man kan også prøve at bruger de små gange langs banen for at flankere modstanderen. Et godt remake af et gammel map med masser af underholdning, dog en smule for lille for mit vedkommende.

FROST

frostDet er efterhånden blevet obligatorisk at have sne-bane med i både spil og en DLC pakke og i Apocalypse er det heller ikke nogen undtagelse. Her er det banen med det klingende navn FROST som bekræfter denne uskrevne regel. Det er en bane som er delt i to med en stor bro i midten som kan minde en smule om mappet Village i Mordern Warfare 3. Banen er beregnet til alle våbentyper da der både er mulighed for finskytter at ligge på lur og for close-combat. Der er mange muligheder for at komme til modstanderens spawn-punkter og jeg fandt banen yderst underholdende i S&D og Killed Confirmed. Et godt nyt map, hvor man ikke bare kan storme direkte mod sin modstander, men hvor man skal bruge de mange rum i de forskellige bygning for at få overtaget. Man kan også vælge ruten via isen som løber under broen i midten af banen for at få overtaget, eller smide en velplaceret granat. Banen har en god varietet og en fin størrelse til samtlige game-modes, Black Ops II byder på.

POD

podPod et af de helt nye maps som er lavet til DLC’en. En efterladt ruin hvor træer og planter har fået lov til at vokse vildt. Dette er helt klart min favorit bane i Apocalypse. Hvis man kigger på opbygningen af pod så følger mange af de foregående maps til Call of Duty serien. Det man kalder three-lane philosophy – hvori man har 3 basis veje man kan vælge at tage i sin kamp. Her ser vi at de tre veje faktisk er afskåret fra hinanden med meget få smutveje for at komme til en af de andre veje. Det er en opbygning hvor man som hold tit har en fordel hvis man holder sammen 3 & 3 og er i bevægelse. Det er meget svært at beskytte sig fra alle de flankeringspunkter der er på banen da den er opbygget som den er. Det gør den, for mig, til den mest underholdende bane. Personligt fik jeg mest ud af at bruge mine assault rifles med laser pointer, grip og hybrid scope. Banen er sublim underholdning i TeamDeathmatch, Kill Confirmed og S&D men hvor i free for all, bliver banen en anelse stor. Men det er selvfølgelig en smags sag.

TAKEOFF

takeoffTakeoff er det sidste map til multiplayer. Dette er et remake af stadium som var med i First strike DLC’en til Black ops I. Vi ser nu i forhold til stadium at det er en Rumfarts-platform midt ude i havet. Der går ikke længe før man fornemmer at ens modstandere bestemt ikke har glemt fra stadium, hvor deres foretrukne steder på kortet var. Dette er dog en rigtig flot make-over som der er blevet lavet. Dette kort indbyder til at man samarbejder for at kunne slutte som vinder. Der er balkoner for dem med sniper rifle, der er små snævre passager for dem med short-range våben og til dem med assault rifles er der også masser af muligheder. Min taktik har nu altid været på netop stadium, ikke at sidde stille på det samme punkt, men rykke sig rundt på kortet. Man hurtigt bliver spottet og derved er et kærkomment offer for enten en grenade launcher eller en af hurtig løberne. Det er helt sikkert et af de bedste kort fra Call of Duty serien.

ZOMBIE ORIGINS

originsOrigins er ikke kun navnet på det nye Zombie map, men også en pejling på hvor Treyarch har sat deres tidslinie i forhold til det nye Zombie eventyr. Vi skal en tur tilbage til første verdenskrig og til det øjeblik hvor Tank, Takeo, Dempsey og Richtofen dannede hold for første gange. Det er uhyggeligt stort map, måske det største Zombie map indtil videre. Der mange ting man kan undersøge, ting der bevæger sig og alle dets hemmeligheder. Der er kommet et nyt såkaldt Perk-a-cola system, 2 nye power-ups og 4 helt nye Wonder Weapons. Men jeg skal da heller ikke glemme at de i denne Zombie udgivelse er kommet en armeret zombie med en flammekaster til rådighed, en flok gigantiske robotter og en kampvogn som du kan få et lift med. Der er på kortet 6 store generatorer som er markeret med numre. Hvis man ønsker at benytte sig af Mystery box og Perk-a-cola er man nødt til at sætte lidt fut i en af de 6 generatorer. Hvis man vil have den såkaldte Pack-a-Punch maskine ved evakueringsområdet skal de 6 generatorer køre samtidig.

Der er også kommet et nyt Perk forsynings system kaldet Der Wunderfizz hvor man kan få en random perk tildelt.

Origins er virkelig en hæsblæsende oplevelse af de store, hvor man næste taber vejret sammen med sin karakter. Bare at stresse rundt, skyde zombier, undvige de mange horder af zombier for at få et bedre kill-spot. Jeg har ikke været den store beundre af Zombie-universet, men jeg skal love for at Origins har taget mig med storm.

Efter en del timer foran skærmen med den nye DLC – Apoalypse, har jeg fundet en ny favorit bane i Call of Duty serien samt jeg har fået øjnene op for Zombie-universet. Når det så er sagt, har jeg aldrig været den store tilhænger af at skulle bruge ca. 110 kr. (svarende til 1200 MP) på kun 2 nye baner og 2 gamle som har fået lidt ny maling. For mit vedkommende ville jeg hellere have 3 nye og så ingen af de gamle, men der er jo også dem som har lyst til at gen-spille nogle af de gamle baner fra tidligere spil. Til sidst syntes jeg der mangler, hvis man som de annoncere ved Treyarch, slutter med et brag, savner jeg måske et nyt våben til slut. Men helt igennem en solid DLC med mange timers Zombie og multiplayer gaming, men hvor det er Zombie-delen som trækker op i den samlede vurdering.

[box_info]DLC er anmeldt på Xbox 360 og er leveret at Activision[/box_info]