ISBIT Games og Deep Silver Inc. har udgivet det adspredende sociale spil Clashtag på App Store og Google Play i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Samtidigt annoncerede partnerselskaberne appens globale lancering på iOS og Android for sommeren 2015. Mens ISBIT Games står for udvikling og vedligeholdelse af Clashtag, varetages alt produktions- og marketingsrelateret arbejde af Deep Silver’s Hamborg-baserede mobilstudie Deep Silver FISHLABS.

Clashtag gælder legesyge dueller mellem venners eller tilfældige deltageres forsøg på at slå hinanden i en serie vanedannende minispil som “Puzzle“, “Fill The Gap“ og “Most Likes?“. Det, der gør disse minispil endnu mere fængslende, er, at de alle er baseret på billeder fra Instagrams live feed. På den måde er ingen spil det samme, og der er ingen mangel på forandring og variation – med sin unikke indfaldsvinkel tilføjer Clashtag en sportslig dimension til udforskningen og oplevelsen af Instagrams inspirerende fotolandskab. For at gøre spiloplevelsen endnu mere personlig kan spillerne også oploade deres egne billeder og definere de hashtags, som definerer motiverne i de individuelle spilrunder.

Desuden kan appens spillere like de billeder, de har spillet med, og følge de instagrammere, de har udfordret. På denne måde kan hengivne instagrammere anvende Clashtag til at booste deres profiler og få følgere og likes som et direkte resultat af de spilsessioner, de har spillet. Ydermere inspirerer en integreret chatfunktion til livlige diskussioner før og efter udfordringerne.

Clashtag er tilgængelig fra i dag som gratis download i Sverige, Norge, Danmark og Finland.

store-iosstore-play

Samtidigt annoncerede partnerselskaberne appens globale lancering på iOS og Android for sommeren 2015. Mens ISBIT Games står for udvikling og vedligeholdelse af Clashtag, varetages alt produktions- og marketingsrelateret arbejde af Deep Silver’s Hamborg-baserede mobilstudie Deep Silver FISHLABS.