EPOS, den førende producent af high-end audioløsninger og -teknologi, præsenterer i dag et nyt partnerskab med Riot Games, virksomheden bag det populære eSportsspil, League of Legends, som den officielle Audio Partner ved Oceanic Pro League (OPL), den førende eSportsliga i regionen.
 
”EPOS’ mål er at give de bedste forudsætninger, så spillere kan yde deres absolut bedste og samtidig give gaming en helt ny dimension via kraftfulde audio-løsninger, og vi er meget glade for at kunne samarbejde med Riot Games. Vi bringer 115 års erfaring inden for lydkvalitet og ekspertise til OPL-partnerskabet, og vores mål er at styrke ligaen med de absolut bedste audioprodukter, så alle får den bedste lydmæssige oplevelse,” siger Maja Frølunde Sand-Grimnitz, marketingsansvarlig for Gaming for EPOS.
 
“Den stigende vækst for OPL i split 1 har været fantastisk at opleve, og vi er glade for at bringe EPOS til bordet som en officiel partner til at supportere og styrke OPL. Vi ønsker at samarbejde med brancheledere inden for hvert deres felt, og når det kommer til audio, har EPOS de mest fantastiske produkter og teknologier, som for alvor vil hjælpe os og ligaen,” siger Daniel Ringland, Head of Riot Games i Oceanien.
 
På trods af de unikke udfordrende omstændigheder på grund af den globale COVID-19-pandemi, oplevede OPL en fremragende publikumsvækst i Split 1 (31. januar – 24. april), hvor de gennemsnitlige unikke lokale seere pr. kampdag voksede med 116 % i løbet af sæsonen, hvor dette toppede med 239 % vækst i den sidste måned af Split.
 
EPOS bliver en del af ligaen på et tidspunkt, hvor audiokvalitet og -klarhed aldrig har været vigtigere – særligt når holdene har været nødsaget til at træne på afstand.
 
Split 2 af OPL begynder fredag den 5. juni, og du kan følge alle kampe på https://watch.lolesports.com, hvor otte hold vil kæmpe om den lokale titel samt en plads til dette års 2020 League of Legends World Championship, som i år vil foregå i Kina.

Om Oceanic Pro League
League of Legends er verdens største pc-spil med over 100 millioner månedlige spillere. Oceanic Pro League (OPL) er den regionale professionelle Esports liga for League of Legends og består af otte hold, der dyster ugentligt over to splits (dvs. sæsoner), hvor vinderholdet går videre til konkurrencer mod de bedste i verden.
 
Vigtige OPL-fakta:

  • OPL har i gennemsnit 41.000 unikke AU / NZ-seere pr. Kampdag
  • Den gennemsnitlige unikke AU / NZ-seere pr. Kampdag i Split 1-finalen nåede 65.000
  • Over 90% af det publikum, der ser OPL, er i alderen 18-35 år
  • Split 2 begynder fredag 5. juni med vinderen af splitten på verdensmesterskabet i Shanghai i oktober / november 2020
  • EPOS slutter sig til eksisterende partnere; McDonalds og Neosurf
  • Highlights i verdensmesterskabet i League of Legends i 2019 kan ses her.

Om Riot Games
Riot Games blev grundlagt i 2006 for at udvikle og udgive de mest gamer-fokuserede spil i verden. I 2009 udgav de deres debutspil, League of Legends, som sidenhen er blevet det mest spillede PC-spil i verden og en nøglespiller inden for eSport.
 
Da League indtræder i det andet årti, fortsætter Riot med at udvikle spillet, mens de leverer nye oplevelser til spillere med Legends of Runeterra, VALORANT, Teamfight Tactics, League of Legends: Wild Rift og flere titler, der er i gang med at arbejde. Riot bygger også Runeterras verden gennem multimedieprojekter på tværs af musik, tegneserier, brætspil og den kommende animerede serie Arcane.
 
Riot Games er grundlagt af Brandon Beck og Marc Merrill og ledet af CEO Nicolo Laurent. Riot har hovedkvarter i Los Angeles, Californien, og har 2.500+ ”Rioters” i over 20 kontorer verden over.