Diablo IV: Vessel of Hatredudvidelsen har ramt for en lille månedstid siden. Vi har selvfølgeligt skabt en ny karakter og har spillet det nye indhold. Det er ikke bare et sæsonpas. Nej der er både en ny klasse, Spiritborn, og et helt nyt jungleområde, Nahantu, som du finder i bunden af kortet. Så der er alt mulig grund til at vende tilbage til Santuary for at tage denne oplevelse med.
Spiritborn er blevet min absolutte favoritklasse. Den inkluderer nogle af de elementer fra Diablo 2 som jeg virkeligt har savnet. Det er bl.a. mulighed for at hyre op til 2 lejesoldater, hvor den ene følger dig permanent mens den anden kan tilkaldes efter behov. Det er i sig selv en opgave at finde lige nøjagtigt de evner som du synes bedst om. Noget jeg synes var virkeligt underholdende var det dæmoniske barn (er de ikke alle det?) som jeg kunne hidkalde til at riste mine fjender og en ikke så sagte ild. Samtidig synes at jeg hele det at bygge min karakters færdigheder gennem Skill Tree var en fornøjelse. Spiritborn er en magisk kriger som trækker på styrker gennem ånder fra mange forskellige dyr. Her kan du frit vælge alle dem du ønsker. Jeg synes det gør det noget lettere at begrænse sig til et par stykker. Mest for at det ikke skal gå op i administration. Siden balanceringen med sæson 4 Loot Reborn fra maj måned så er Vessel of Hatred en mere ensartet oplevelse af dit grind for at nå max level. Level cappet er nu sat til 60 og ikke som tidligere 100. Det betyder at du tidligere kan komme i gang med at udnytte de enorme muligheder i paragon træet og at du har 300 levels at investerer i paragon færdighederne. Da du skal lave ny karakter til hver sæson bliver det også noget hurtigere at ramme end game indholdet. Så samlet set så er det rigtigt fine quality of life ændringer der er kommet med Vessel of Hatred.
Selve den nye kampagne kan du spille igennem på et par aftener. Den tager os igennem nye spændende historie dele og som sædvanligt så efterlader den os med den sædvanlige cliffhanger. Jagten på den mest eftersøgte dæmon Mephisto skal ikke være let. Det var alt sammen forventet så der er mere historie at fortælle når den næste udvidelse kommer. Indtil da så kan du muntre dig med den nye spændende co-op aktivitet: Dark Citadel. Her kommer du og dine venner virkelig på en stor opgave. I skal løbe spidsrod gennem en række af djævelsk udtænkte gåder som giver adgang til at kæmpe mod utallige fjender hvor deres level er så højt at Nightmare Dungeons blegner i sammenligning. Det er enestående udfordrende og noget som jeg altid har savnet i Diablo.
Diablo IV: Vessel of Hatred er en super udvidelse. Spiritborn er i sig selv undskyldning nok til at besøge Santuary igen. Det er Dark Citadel der får dig til at blive.
Tak til Blizzard og Wenderfalck for at gøre denne anmeldelse mulig.