Når det kommer til fitness og motions spil, så er Nintendo Switch den perfekte platform, grundet konsollens unikke Joy-Con controllers. Det nyeste skud på stammen af spil der kan få dig op af sofaen, hedder Fitness Boxing 2: Rythm & Exercise, som er en forbedret version af det første spil fra 2019.

Men siden originalen udkom, har der været en del nye spil på markedet der har haft fitness-spil-tronen, og her kan man ikke komme uden om Ring Fit Adventure, som er et fantastisk spil på Switch. Men kan Fitness Boxing 2: Rythm & Exercise konkurrere mod de andre og er det spil der overhovedet giver en det fitness boost man kunne ønske?

I Fitness Boxing 2: Rythm & Exercise skal du, som det ligger i titlen, bokse. Det er med at give luften foran dig nogle tæsk, og det skal gøres til musik og med rytme for at få nogle gode point. Her i efterfølgeren har du ligesom i det første spil nogle muligheder direkte fra starten såsom Daily Workout eller Free Training.

Daily Workout byder på træning hver dag, som du kan tage hul på når end det passer dig. Hver gang du træner, finder spillet et program der passer til dig, dit fitness niveau og hvilken intensitet du har valgt. Er du mere til at bestemme helt selv, så er Free Training mere for dig. Her kan du vælge musik, baggrunde, og intensitet. Har prøvet begge og Daily Workout, var den der virkede bedst for mig, grundet de forudbestemte rutiner, som faktisk passede ret til mig.

Som sagt, gælder det om at slå ud i luften. Med en joc-con i hver hånd, skal du lave øvelser og slag, som passer til rytmen af musikken der køre i baggrunden. Har du spillet Guitar Hero før? Det er samme princip, med hvor der komme nogle ikoner op, og når de kommer til et bestemt punkt slår man til. Her får man så point for præcision, combos og hvor mange man rammer rigtig.

Du skal lave jabs, uppercuts, direkte slag og mange flere. Med tiden og efter man bliver mere vant til øvelserne, bliver der lagt mere på i form af dukke, undvige og blokering.

Når det kommer til motion controls såsom Nintendo Switchs Joy-Cons, så registreres ens slag og bevægelser ikke 100%. Der er simpelthen ikke muligt for konsollen, at tjekke helt præcist om du har lavet en øvelse eller slag rigtig. Det eneste konsollen har at læse, er fra controllernes accelerometer. Men alt i alt, så virker det hele faktisk ret fint, og når man lige får bevægelserne ind på hjernen, så virker det hele mere naturligt.

Selvom du træner hjemme i stuen eller hvorend du er, så er du ikke alene. Ligesom i det første spil, bliver du fulgt af en træner. Her bestemmer man selv om det skal være en mand eller kvinde. Man kan optjene orange biletter under ens træning, og disse kan så bruges på at købe nyt tøj eller tilbehør til ens træner, så man får en mere skræddersyret oplevelse. Noget så småt som øjenfarve, hår og hudfarve, kan man også selv bestemme.

Træneren er med til at give dig feedback og ikke mindst vise dig, hvilke øvelser du skal lave og de gør det sammen med dig. Og er man ikke helt tilfreds med sin træner, så er der hele 6 forskellige at vælge imellem.

Når det kommer til rytme, så skal man have noget ordentlig musik at træne til. Desværre er musiknumrene ikke fantastisk, og det er mere bare instrumentale versioner du får her i spillet. Dog er der musik fra kunstnere såsom Maroon 5, Justin Bieber, Katy Parry og mange flere.

Der er 20 sange at vælge imellem, og selvom det ikke lyder af meget, så er der lidt for en hver smag og fra mange årtier. Der er gamle såvel som nye hits. Man kan altid håbe at der måske kommer flere numre til spillet i form af fremtidig DLC, men indtil videre er udvalget begrænset.

Alt i alt, så er spillet faktisk et ret godt fitness spil og man kan sagtens få opbygget lidt ømme muskler og sved på panden. Fitness Boxing 2: Rythm & Exercise gør hvad det skal og dog kunne det have været rart med lidt mere variation i musik, øvelser og man kunne måske introducere nogle mini-spil i fremtidige udgaver af Fitness Boxing. Men kan man lide at få en hurtig workout, så er spillet her et rigtig godt valg.

Tak til Nintendo for at gøre anmeldelsen muligt.

Forrige indlægStory of Seasons: Pioneers of Olive Town dato og Deluxe Edition
Næste indlægOsmo Coding giver børnene den perfekte kombination af læringsmuligheder og underholdning.
fitness-boxing-2-rythm-exercise-anmeldelseFitness Boxing 2: Rythm & Exercise er svedig! Her har vi et fint fitness spil, som giver dig sved på kroppen og får dig i bevægelse til et bredt udvalg af musik. Der er ikke sket forfærdelig meget siden det første Fitness Boxing spil, men det er stadig sjovt og det er rigtig nemt komme igang med. Så skal du have et lille fitness/workout spil, der er let at gå til og som nu også er lidt sjovt, så kan man ikke gå helt galt her.