FRVR, den Malta-baserede udgiver af nogle af de største successer indenfor HTML5-spil til både chat- og ”post-app store”-platforme som Facebook Messenger, annoncerede i dag en investering på 3 millioner dollars fra Accel, Makers Fund og legender fra spilindustrien som Paul Heydon og Devid Helgason.
Den måde, forbrugere engagerer sig med spil- og underholdnings-medier, ændrer sig hurtigt, og brugernes tid har aldrig været mere dyrebar.
Derfor har der været en voldsom stigning i ”post-app store”-spilmarkedet gennem en lang række nye disitributionskanaler for spil. Platforme som Facebook Messenger, WeChat og Telegram har åbnet op for tredjepartsudviklere, så spil og andet indhold kan komme direkte til forbrugerne i de apps, de allerede bruger deres tid på. Hyper-casual-spil trives i disse kanaler, fordi de er rettet mod det bredest mulige publikum. Disse nye titler skal være små, hurtige at downloade og køre flydende på alle mobiltelefoner. Spiludgivere må udvikle overbevisende spil, der kan tiltrække sig en brugers opmærksomhed øjeblikkeligt og fastholde den, særligt i disse kanaler, hvor hvert sekund, der bruges på at indlæse et spil, fører til et fald i fastholdte brugere på 9 %.
FRVR er en HTML5-spiludvikler, der skaber øjeblikkeligt engagerende spil, som kører i browsere med minimale indlæsningstider, og så kan overføres gnidningsfrit til alle platforme, kanaler og app-butikker. FRVR har en analytisk og procesdrevet tilgang til spiludvikling og distribuerer spil til en lang række af mobil-, besked- og browser-baserede platforme, inklusive Facebook Messenger, Apples App Store, Google Play Store og snart WeChat, med planer om at distribuere sine spil på 10 nye platforme i de kommende måneder.
FRVR er grundlagt i 2016 og ledes af to erfarne udviklere, grundlægger Chris Benjaminsen og CEO Brian Meidell, der begge har lavet spil og spilfirmaer i næsten 20 år. FRVR var den anden spiludvikler der udkom på Facebook Messenger og har nu et katalog på 32 spil, der er designet til hurtige, afslappede spil i en app med en bred målgruppe, og 19 titler mere bliver aktuelt udviklet. Deres største spil, Basketball FRVR, er spillet mere end 5,6 millarder gang siden udgivelsen i 2017, og spillet har oplevet lignende succeser med spil som Hex FRVR og Mahjong FRVR. |