Danske IO Interactive og det kommende Hitman 2 var på Gamescom 2018 repræsenteret hos deres udgiver Warner Bros. Vi startende med en præsentation af World of Assassination (WoA) som tjener som en platform for både Hitman sæson 1, Hitman Sniper Assassin og Hitman 2. Præsentationen kan du se nedenfor. WoA samler alle de forskellige mission så du får en stor samling med omvendte mordgåder. Der bliver remasterede udgaver af Paris, Sapienza, Marrakesh, Bangkok, Colorado og Hokkaido fra Hitman sæson 1 som anvender den nye sandkasse. Det betyder at der igen bliver en grund til at besøge smukke Sapienza eller udforske de kringlede områder i Bangkok. Måske mangler du easter egget i Colorado og nu er der så mulighed for at søge dækning i det høje græs som nu er en del af sandkassen. Dermed skulle det være lidt lettere at komme rundt.

Sandkassen er også blevet lavet mere realistisk. Nu kan du blive opdaget hvis nogen ser dit spejlbillede. Der er også en underholdende Picture in Picture funktion. Hvis du bliver opdaget på et overvågningskamera eller opdages en person du har pacificeret så vises det i PiP. Der er også noget som har gjort det lidt lettere og der er attachémappen som kan benyttes til at bringe f.eks. en riffel eller andet udstyr ind på banen. Det kunne være de nye flash granater eller bedøvelsespilene.

Da der var alt for lidt til at udforske en bane, specielt da denne have begge mål i modsætning til E3 udgaven som kun havde 1,  valgte jeg at tale med Associate Game Director, Eskil Møhl (til venstre i billedet). Jeg spurgte hvorfor man gik tilbage til den traditionelle udgivelses model med alle baner i én omgang? Eskil forklarende at modellen med episoder havde givet IOI en masse gode erfaringer og interaktion med communitiet. Ulempen var at der skulle anvendes meget energi på at forklare pressen hvordan det hele fungerende. Selvom det har været en stor opgave for teamet at skabe et helt nyt spil så kort tid efter udgivelsen af den sidste episode så blev dette valget.

Jan: Selv har jeg været godt tilfreds med episode modellen fordi det har givet muligheden for at fordybe sig mere i den enkelte bane og dermed komme tætteret på mastery. Noget jeg også har været begejstret for er Elusive Targets. Det har endda irriteret mig hvis jeg ikke havde muligheden for at prøve kræfter med den næste. Hvad kommer der i Hitman 2?

Eskil: Vi fortsætter med at komme med forskellig former for indhold så der hele tiden er en grund til både at komme rundt i hjørnerne af en bane samtidig med at der er nye udfordringer. Hvis du savner en god udfordring så vil jeg også have lov at anbefale Patient Zero. Den tror jeg også ville kunne underholde. Ellers vil der være endnu flere skøre og udfordrende måder at slå ihjel på i Hitman 2.

IOI sluttede med en lille teaser som jeg regner med er en ny bane. Den ligner en jungle og det ser ud som om du rigtige kommer til at bruge mulighed for at gemme dig i græs og buske. OPDATE: Det er Columbia og du finder den nederst. Det bliver spændende at se det hele når spillet udkommer 13. november. Du kan stadig nå at deltage i konkurrencen om at blive udødelig gjort hvis du på en af platformene kan blive nummer 1 i Sniper Assassin. Jeg ligger nummer 766 på PC så der er et stykke vej. Du kan læse mere om konkurrencen her:

https://hitman.com/competition

Her er lidt mere forklaring på hvordan du bliver en rigtig Hitman med billeder fra Miami banen.

Her er den nye bane