Der er ca. 30 titler ude til PlayStation VR hvor vi over den kommende tid anmelder et udvalg. Denne gang er det Hustle Kings VR vi lægger op. Det er oprindeligt udviklet af VooFoo Studios og det er reelt det samme spil der også bliver udgivet til PS3 i 2009 og til PS4 i 2015. VR udgaven er, som PS4 udgaven, lavet af svenske EPOS Game Studios. VooFoo har så lavet Pure Pool der til forveksling ligner Hustle Kings og som er udkommet på både Xbox og PlayStation.

hustle-kings-vr-02

Det er et fotorealistisk pool spil der er blevet udsat for VR. Set i forhold til indhold så er der ikke nogen yderligerer funktionalitet. Du har stadig alt hvad du vil forvente af et poolspil. Der er masser af forskellige spiltyper og spil mekanikken er stadig meget velfungerende. Du starter en karriere op og så er det ellers om at komme i gang med at vinde, så du kan blive barens bedste poolspiller. Der er også en række daglige og ugentlige udfordringer sammen med den sædvanlige sociale integration. Det betyder at holde øje med hvem på din venneliste der også spiller og hvor langt de er nået.

hustle-kings-vr-01

Det er stadig let at vinde de første kampe og så tager AI for alvor fat og du skal på egen hånd præstere for at komme videre. Der er også mulighed for at anvende Move uden jeg synes at det gør oplevelsen eller præcisionen bedre. Der er glimrende placeringer af kameraet og hvis du virkelig ønsker at se ball’en tæt på så er det en fin oplevelse i VR. Det er også et VR spil helt uden kvalme faktor.

Hustle Kings VR henvender sig primært til pool entusiaster der gerne studerer placering af de enkelte ball’er for at få det bedste stød. VR udgaven virker fint, selvom der ikke tilføjes noget nyt. Hvis du er til at spille pool så kan det almindelige Huslte Kings eller Pure Pool mindst lige så godt.

Forrige indlægRockstar udgiver nyt billede fra den mulige Red Dead Redemption efterfølger