GamersLounge har tidligere anmeldt JBL Partybox 110 som jeg kalder den største af de mindste. Da Primetime, som håndterer PR for Harman hvor JBL hører under, spurgte om det havde interesse at anmelde storebror JBL Partybox 710, så var jeg en smule betænkelig. Det er ikke en helt almindelige Bluetooth højtaler til at tage med på farten for at holde gang i festen. JBL Partybox 710 er festen. Du skal ikke være en vatarm hvis du vil prøve kræfter med storebror. JBL Partybox 710 er for dig som vil spise kirsebær med de store. Banditten blev leveret af en fragtmand på en palle. Allerede her tegner det godt.

Det er en ordentlig kleppert. Den normale indvejning på den lille køkkenvægt er droppet til fordel for at læse specifikationerne. Den vejer ind med knapt 28 kg og står omtrent en meter høj med en dybde og bredde på lige omkring 40 cm. Det er sådan en man siger undskyld til hvis man uforvarende støder ind i den. De to 8 tommer bas enheder med det indbyggede bashorn (basreflektorport på bagsiden) i kombination med de to 2,75 tommer diskantenheder producerer imponerede 800 Watt RMS. Det hele krydres med det indbyggede lysshow der også har strobes. Hele herligheden tilsluttes via Bluetooth og du kan have flere enheder tilsluttet samtidig, da det er Bluetooth 5.1.

Der er, som på lillebror, også et panel med mulighed for at tilslutte et par mikrofoner eller en guitar sammen men et USB ladestik til din tablet eller telefon. Der er ind/ud gange så du kan tilslutte en ekstra JBL 710 hvis nu én ikke er nok. De kan selvfølgelig forbindes trådløst med True Wireless Stereo (TWS) hvilket reducerer behovet for at have ledninger at snuble i. Der er på toppen styring af lyd, lys og hvis du føler for det, en karaoke funktion. Du kan styre alt fra app’en som vi også prøvede da lillebror spillede op til dans. Den eneste større forskel er at du nu kan styre de forskellige stobo lys, ellers så er den magen til. Du kan også se forskellen i størrelse på billeder fra JBL Partybox 110 anmeldelsen.

Når du rammer 800 Watt så skal den være tilsluttet en stikkontakt. Hvis der også skulle være batterier til at holde den kørende til en fest på mere end en times tid, så ville det kræve en palleløfter at transporterer den. Nu kan du let trille den rundt på de indbyggende hjul. Der er så en enestående fordel med denne model, som rigeligt opvejer at den ikke er en transportabel højtaler. Det er lyden. Jeg taler ikke bare om at den kan spille højt. Det er der masser som kan. Nej, det er det uforvrængede lydbillede den producerer helt fra den lave volumen indstilling og indtil du rammer maks. Det er imponerede. Der blev sendt en bred genre af musik igennem under testperioden. Helt fra klassisk musik over pop til rock og hårdt pumpet dansemusik. Det var en fornøjelse at lytte til. Den har desuden to indstilling for basboost. Giver du den fuld skrue og benytter indstilling 2 så kan du ligefrem mærke lyden. Det er fedt. Ja og så er jeg til det lirede lysshow. Hvis der endelig sendes musik ud i et rum så giver det en ekstra indlevelse at have lysshowet kørende.

JBL Partybox 710 er til den store fest eller den lille koncert. Det er et produkt i semi-pro klassen. Der er andre i samme prisklasse men ikke nogen som er så enkle at betjene. Den har et enestående lydbilledet helt op til maksimal volumen. JBL Partybox 710 er exceptionel god i prisklassen.

Tak til JBL og primetime.dk for at gøre denne anmeldelse mulig.