Kirbys eventyr i Patch Land er tilbage – denne gang på 3DS. Dette er en genudgivelse fra Wii titlen “Kirby’s Epic Yarn”, og det er godt 8 år siden det spil udkom. Men hvad gør 3DS titlen Extra?

En Rigtig Garnnøgle

Eventyret begynder, da Kirby en dag opdager en lækker tomat ude i skoven. Kirby, som er evig sulten, vil selvfølgelig have en bid! Men tomaten var faktisk en ond troldmand ved navn Yin-Yarn. Den onde troldmand sender Kirby til et forunderligt sted, kaldet Patch Land – en verden lavet af garn. Nu har Kirby mistet sine evner – han kan hverken flyve eller suge – så Kirby må nu bruge alternative midler, til at få bugt med de fjender, han møder på sin vej.

Det er et yderst simpelt plot – man forventer heller ikke meget af den lyserøde kugle. Spillet er en sidescroller og spilles ligesom man forventer et Kirby spil – nårh ja, lige udover det man forventer fra et Kirby spil. Han kan jo ikke sluge fjender eller flyve, så Kirby gøre brug af en garntråd, til at fange fjender, får at krølle dem sammen, og kaste med dem. Det er stadig fjollet, at Kirby slet ikke har adgang til sine kendte Kirby-evner. Jeg mener personligt ikke, at Kirby skal reduceres til en garnslyngende snor.

Hvor Extra Er Det Så?

Der er kommet nye gamemodes! Dette indebærer en farlig Devilsh Mode, som giver hele spillet et voldsmont pust. Her skal du overleve, som du aldrig har overlevet i et Kirby spil. Angreb fra alle sider, nærmest unfair placering af fjender og angreb!
King Dedede har også fået sin plads i Dedede Gogogo – her løber Dedede afsted med sin store hammer og smadre alt på sin vej.

Saml så mange gems som du kan, få du kan ikke stoppe den store pingvin mand!
Meta Knight har også fået en lille gamemode i Slash & Bead. Her flyver Meta Knight rundt, og hakker og stikker i fjender, så han kan få deres lækre gems, til sine egne personlige behov.

Hvorfor Ikke Switch?

Hvorfor ikke Switch? Jeg mener, spillet kunne jo ligeså godt have været en port til alles nye favorit-håndholdte konsol. Jeg synes det er et underligt valg, fra Nintendos side, at downscale Epic Yarn, til 3DS grafik. Jeg fik en anelse ondt i øjnene da jeg spillede spillet, og måtte tage nogle pauser ind i mellem. Udover det, var jeg bare ikke tiltrukket.

Men jeg kan egentlig godt lide ideen om Extra Epic Yarn. Det er sødt, og stadig innovativt efter 8 år. Jeg synes dog desværre, at 3DS porten var en skæv ide. Jeg tror flere havde fået glæde af spillet på Switchen. Selvom Kirby’s Extra Epic Yarn er meget anderledes end hvad Kirby er, så vil spillet med garanti gavne det yngre publikum. Farverne, lydende, den beroligende musik og de mange ting man kan, er lige i børnehøjde.