Det jeg skal kigge nærmere på denne gang er Mission: Impossible Level Pack. Som navnet antyder er emnet for denne level pack den første film i Mission: Impossible franchisen, som indtil videre dækker over fem spillefilm og to serier, så hvis dette bliver populært er der masse af materiale til flere udgivelser. Selve spillet dækker over de fire centrale scener i filmen. Den første er starten af filmen hvor Ethan Hunt og hans team skal sørge for at den famøse NOC liste ikke falder i de forkerte hænder. Den næste scene er restaurant scenen hvor Ethan sprænger hul i et akvarium og flygter fra IMF, den tredje er selvfølgelig scenen hvor Ethan og hans slæng af banditter bryder ind i CIA hovedkvarteret i Langley og den sidste er togscenen hvor Ethan skal afsløre komplottet imod ham og redde hans gode navn.

legodimensionsmi_samlet

Det er selvsagt Ethan man styrer igennem banerne og så skal man fra tid til anden bruge IMF bilen eller motorcyklen som også følger med. Hvis man hører dialogen på engelsk vil man kunne genkende Tom Cruises stemme når Ethan Hunt taler, men andre gang er den erstattet af en anden stemme. Det virker lidt halvhjertet af man har genbrugt dialogen fra filmen, men indsat en anden stemme hvor der skulle bruges ny ekstra dialog. Alle andre stemmer er nye så der er det ikke på samme måde generende. Dialogen fungerer godt på dansk og det virker ikke som om noget er gået tabt i oversættelsen. Generelt for dansk og engelsk er dog at lydsporet oser af Mission: Impossible lige fra den kendte tema melodi til når man tænder en lunte.

Når man generelt kigger på Mission: Impossible universet går Ethan Hunt meget op i ikke at blive set og handler fra skyggerne, men i spillet kan du stort set ikke undgå at bekæmpe vagter og andre modstandere du møder, så denne del passer ikke helt ind i universet, men jeg forstår godt forandringen så spillet bliver mere underholdende. De forskellige puzzles man støder på er godt skruet sammen som man kender det fra andre LEGO spil og humoren er også holdt. Man støder blandt andet på Doctor Who og Mysterie-banden i sit gennemspil.

ld_mission_impossible

Udover selve missionerne følger der også en åben verden med, man kan forlyste sig i. De egenskaber som er tildelt Ethan Hunt er også yderst brugbare i andre spil. så han er bestemt ikke en figur man smider i gemmerne lige med det samme. Jeg havde f.eks. stor glæde af ham i det nye Ghostbusters spil, og ligeledes blev Jake fra Adventure Time brugt meget til at fremskaffe de gemte genstande som ligger rundtomkring i verdenen.

Det er fedt at se et univers som Mission: Impossible vagt til live i LEGO form især når det virker så godt som i dette tilfælde. Jeg er spændt på hvordan mere voksne franchises som Beetlejuice kommer til at tage sig ud, men hvis nogen kan forvandle det til en børnevenlig underholdningsform så er det LEGO.

legodimensionsmi_screen

Selve om indholdet i Mission: Impossible Level Pack kan gennemføres på ca. en time synes jeg faktisk man får god underholdning for pengene. For man skal igennem spillet nogle gange for at få alle hemmeligheder med og det kan pakken sagtens tåle. Til prisen synes jeg man får et fornuftigt indhold selv om man altid gerne vil have mere. Som nævnt kan Ethan sagtens bruges i andet indhold og hvis man er fan af Mission: Impossible universet er det bestemt ikke et gennemspil man bør snyde sig selv for.

Forrige indlægCall of Duty: Infinite Warfare Jackal Assault VR Experience gratis for alle PS4 ejere
Næste indlægRise of the Necromancer til Diablo III annonceret
Jeg har lige siden 89 hvor jeg fik en C64 i julegave, været fanget af den verden man nemt drages ind i når man sætter sig foran skærmen for at spille. Jeg har siden prøvet alverdens konsoller, lige fra den populære NES til de håndholdte og er nu ovre i den nye generation hvor der står PS4 på konsollen. Dog trækker PC'en stadig men det er jo også synd at binde sig til kun en platform!
lego-dimensions-mission-impossible-level-pack-anmeldelseDet er ikke til at komme udenom at LEGO, er et meget populært brand. LEGO spænder efterhånden bredt og da LEGO Dimensions blev annonceret var vi mange der blev ekstra begejstret og med den konstante strøm af nye figurer, fun packs og level packs vil der nærmest altid være noget nyt at give sig til.