Der er nok ikke ret mange, der kan sige at de ikke kender Need For Speed serien, for der er udgivet mange titler i den serie. Vi skal helt tilbage til 1994, for at opleve den første Need For Speed titel. Dette er den 21. Need For Speed titel.

nfs_gamescom (6)

Vi sætter os ind i bilen, og tager en tur til Ventura Bay for at kører en masse gaderæs. Så nu er det tid til vi skal se på Need For Speed, som kører i fuld fart på vores Playstation 4.

Man forventer jo næsten, at når man har startet spillet op, så er der fuld knald på. Og det kan vi godt sige, at det er der uden tvivl. Man bliver som i alle andre spil, kort sat ind i hvordan spillet fungerer, men det er hurtigt overstået, og så er vi i gang.

nfsa3

Nu er vi sluppet løs i Ventura Bay, som er byen man fræser rundt i, og nu er det tid til at gøre byen usikker. Der går ikke længe før man hører de første sirener, fordi ens højre fod endnu en gang var en smule for tung. Det er en af de ting i Need For Speed serien, som altid bringer lykke, nemlig politi jagter. Men er man en forholdsvis god spiller, så er det slet ikke noget problem at slippe fra dem. Men bliver man snuppet, så betaler man sig fra det, og de beløb der betales er ret små, så det kan næsten ikke betale sig at kører fra dem.

Spillets historiedel er ret lang, og der er mange video sekvenser, hvor man bliver sat i gang med det ene eller andet event. Det er rart at se at Ghost Games har gjort så meget ud af historie delen med så mange fede videoer. Men det er ikke kun rosende ord der er at sige om denne historie del. For når man fræser der ud af i Ventura bay, så ringer ens mobil konstant. Det er nogle gange noget der er brugbart for historien, men tit og ofte er det desværre bare fyldsnak, og ender med man ikke gider tage mobilen, efter den har ringet 15. gang inden for en halv time.

nfsa5

Der er altid en masse at tage sig til i Ventura Bay, for ud over historie delen, så er der også gode online muligheder, hvor man spiller imod andre. Man finder nemlig hurtigt ud at, der er andre spillere med i dit spil, hvilket kan give spillet noget ekstra i længden. Der er nemlig mulighed for at udfordre dem i forskellige events. Og det fede ved at man kan udfordre dem, er at når de acceptere din udfordring, starter eventet med det samme, så derfor er det en ny rute der køres hver gang.

Noget som gør mange bilspil fans glade, er når man har mulighed for at tune, og lave om på sin bil. Det har man selvfølgelig også i denne titel, og vi kan sige med det samme, at der er en del der kan laves ved bilerne. En god ting er, at man ikke bare kan toptune ens bil med det samme, for man skal gøre sig fortjent til det. Man stiger i level, og klarer historiedelen, for at låse op for flere muligheder. Der er masser af muligheder med at tune bilen, og man kan godt mærke når man har pillet ved bilen, for det har en hvis effekt. Vi syntes dog at den visuelle del som man kan lave om på, godt kunne bruge lidt flere muligheder.

nfsa1

Der er mange biler at vælge imellem i spillet. Du får først valget mellem 3 biler i starten, men når du er kommet i gang, og har scoret dig lidt pege, så kan du købe flere. Spillet tæller 51 biler fra starten i spillet, hvilket er et fint udvalg. Der er også lagt ud, at der vil komme flere med tiden, så det glæder vi os allerede til.

Grafisk, der er Need For Speed som en nyslebet diamant, og det er tæt på fuldendt. For spillet er meget flot grafisk, og det er meget detaljeret. Så man nyder uden tvivl turen til Ventura Bay lige fra starten af, og man kan godt tage sig selv i, at køre galt fordi man lige skulle se på det grafiske.

nfsa4

Man er hurtigt inde i styringen i spillet, for den er i som i så mange andre spil i Need For Speed serien, lige til at gå i krig med. Og er man ikke helt tilfreds med kontrollen af bilen, når man eksempelvis drifter, eller man skal stå bedre fast når man er i høj fart. Så laver man da bare om på ens kontrol af bilen. Man skal dog bare huske, at bliver den bedre til det ene, går det ud over noget andet.

Vores tur i Ventura Bay blev vellykket. Spillet er godt skruet sammen, og det har mange ting at byde på. Vi er ikke så overrasket over spillet, men det er lige som man forventer af det. Spillet er helt sikkert et køb værd, hvis man er til et godt gadeløbs spil. Need For Speed er med sikkerhed et spil der bringer lykke i de danske hjem.