Selvom spillet Of Bird and Cage ikke er udgivet endnu, har spillet allerede vundet kvalifikationen til årets Nordic Game Discovery Content.

“Of Bird and Cage” er en helt unik en rockopera i et spil med et fantastisk rock soundtrack med folk fra grupper så berømte som Guns’n Roses, Within Temptation, Evanescence, Epica, Asking Alexandria og mange andre. Læs meget mere om det her:

Krakow, Polen – den 17. maj, 2021 – Nordic Game Discovery Contest (NGDC) er online og går i gang med sin femte sæson. Nu præsenteres de seneste kvalifikationer som vandt i Brasilien ved Big Festival (Brasiliansk independent spil festival).


Of Bird and Cage er et mørkt og dystert spil, med et twist af et gameplay som passer perfekt til musikken i spillet. En 2 timer lang historie som byder på traume, vold og en masse galskab. Spillet er baseret på den velkendte historie om Skønheden og Udyret ledsaget af et fænomenalt soundtrack som er skabt af Arnold Nesis. Stemmerne til karaktererne står Kobra Paige (Kobra and the Lotus), Danny Worsnop (Asking Alexandria), og  Davidavi ‘Vidi’ Dolev (Gunned Down Horses) bag. Andre kendte artister som er en del af dette projekt er Ron “Bumblefoot” Thal (ex-Guns N’ Roses), Rob van der Loo (Epica), Ruud Jolie (Within Temptation), Casey Grillo (ex-Kamelot), Rocky Gray (ex-Evanescence), Mike Lepond (Symphony X), Danny Worsnop (Asking Alexandria), Tina Guo and Snowy Shaw (ex-King Diamond, ex-Therion).


Spil som Gitta Barbot, en 25 årig stofmisbruger, som prøver at slippe væk fra det fysisk og ikke mindst mentalt styrede fængsel som Bres Lupus har skabt. Det gælder om at være hurtig på aftrækkeren når det rette valg skal træffes. Hvis du træffer det forkerte valg, mærker du konsekvensen af det med det samme.


“Vi er meget overraskede og glade for vi vandt! Og selvom det måske lyder underligt med sådan et stort projekt inden for Indie genren, så er vi vant til at blive overset.” siger Arnold Nesis, CEO hos Caprica Productions. “Da vi startede dette projekt for 6 år siden, var stort set alle investorer vi snakkede med uforstående over for projektet og hvorfor vi gjorde det. At få sådan en god feedback så tæt på spillets udgivelse, viser os at det var alt arbejdet værd.