Der er kommet en lidt anderledes oplevelse ud til Virtual reality. Denne gang er det Fox Innovation Lab, der er en del af filmselskabet Twentieth Century Fox, som er ude med en fortolkning af filmen med Matt Damon i hovedrollen. i skikkelse af astronauten Mark Watney bliver han efterladt på Mars som død. Selvom han er hård såret så kæmper han sig tilbage til beboelsesmodulet og begynder at planlægge sin overlevelse.

martian-03

The Martian VR Experience er et interaktivt eventyr, hvor seeren deltager som Mark Watney. Her må han udføre opgaver, der øger hans chancer for overlevelse på Mars. Gennem den korte oplevelsen får du et gensyn med mange af de scener der har brændt sig mest fast hvis du ellers har set filmen. Jeg det vil anbefale at du gør inden du går i gang. Du kan flyve hen over Mars, operere i zero-tyngde, køre Mars-rover og opleve andre nøglescener fra filmen The Martian. Der er også en VR filmisk introduktion til hver opgave med en VR effekt der skabt til at overraske og skabe indlevelse.

martian-02

Illusionen er komplet helt ned til dine arme, fordi spillet kræver to PS Move til styringen. Det er både en styrke og en svaghed. Styrke for de giver indlevelse og en svaghed for det kræver at du har været med på PS3 Move bølgen. Teknisk set så det skruen rigtigt fint sammen og det kan være at der er nogle af spil udviklerne der skal kigge i retning af filmskaberne for at hente inspiration til hvad man kan med VR.

martian-01

The Martian VR Experience er som navnet siger en oplevelse mere end det er et spil. På den front leveres nøjagtigt hvad der står på omslaget. Hvis du gerne vil vise VR frem i nogle trygge rammer så kan alle være med til The Martian VR Experience.

Forrige indlægHverdagen eksisterer ikke mere – Fear the Walking Dead sæson 2 – fra 8. december