World of Tank Console er en del af Play At Home kampagnen fra PlayStation hvor du bl.a. får 7 dages gratis Premium sammen med en række XP boostes (frem til 6. juni). Samtidig så er WoT Console ude med Wargamings største opdatering til dato nemlig Modern Armor. Her finder du alle de kendte kampvogne fra efterkrigstiden helt frem til de moderne T72 og M1 Ambrams. Der er i alt 18 nye kampvogne sammen med nye forbrugsvarer, nye kommandører og flere moduler. Vi er trukket i uniformen og har sat larvefødderne i mudder, sand og sne på PlayStation.

World of Tanks på konsol er en anderledes oplevelse end på PC. PC-spillerne har fået en historisk simulator mens konsolspillerne har en mere arcade oplevelse. Begge rammer hvad spillere forventer. Det er omkring 5 år siden at WoT udkom på PlayStation og jeg må erkende at denne PlayStation 5 udgave endnu engang reducerer afstanden mellem grafik på PC og på konsol. Det er en fornøjelse at navigerer rundt i de forskellige menuer for at tilpasse din kampvogn eller kommandør. Ja grafisk er jeg ikke så imponeret af kommandøren, men det er ikke en spilmotor der er skabt til at gengive personer naturtro.

World of Tanks er free-2-play hvor modellen er forfinet gennem mange år. Selvom der en gang i mellem er en svipser så har Wargaming formået at have en model som virker for alle. Vælger du at rulle en tur en gang i mellem og tage det roligt med at komme op gennem det teknologiske træ af rullende død, har du lige så store chancer på slagmarken som hvis du betaler. Der er forskellige møntenheder hvor du selv vælger hvad du gerne vil bruge. Jeg har det fint med at smide rigtige penge for at få kosmetiske elementer eller adgang til kampvogne som findes i den sidste del af teknologitræet. Jeg har ikke oplevet at det i det enkelte slag har nogen som helt effekt. Jeg er er nøjagtigt lige så god (læs dårlig) i de tidlige kampvogne jeg har spillet mig frem til, som i de topmoderne jeg har valgt at købe. Der også det alle sted nærværende Sæson pas, så du har nogle belønninger at stræbe efter.

Hvis jeg skal sammenligne WoT med andre spil så er det lidt som en shooter blot med den forskel at du sidder i en kampvogn. Tænk på den som en lidt kraftigere udgave af en skudsikker vest. I Modern Armor er der også 4 nye baner. Vi kommer en tur til Norge, Tyskland, Sydøst Asien og så selvfølgelig et ikke nærmere angivet sted i Mellemøsten. Moderne kampvogne er noget hurtigere end deres fætre fra Anden Verdenskrig så banerne er også blevet dobbelt så store for at give ekstra plads til dine enestående taktiske manøvrer. Hvis du ikke tænder på 15v15 PvP kampene så er der stadig mulighed for at kæmpe mod den kunstige intelligens i 15v15 Co-op PvE. Det er videoklippet ovenfor.

Du skal ikke være ked af det hvis du de første gange bliver rykket rundt af spillere som har meget mere erfaring eller bare har valgte bedre moduler til deres kampvogn. Hvis du har et par kampvogne i din garage så kan du altid forlade et slag når du er skudt i smadder. Når kampen er slut får du stadig XP og hvad der nu ellers vil tilfalde dig. Super lækkert at du så bare kan tage den næste kampvogn med til et nyt slag. Du kan først ændre på en kampvogn der er i kamp når slaget er slut. Det er fedt at du ikke er tvunget ud i at spilde din tid. Hvis du er er gået 100% f2p så skal du på et tidspunkt lægge dig i selen for at vinde nogle kampe eller som et vist minimum får skrabet nok XP sammen. Ellers begynder du at få en udfordring med at have ammunition når du skal i kamp.

World of Tank Console: Modern Armor er en lækker free-2-play oplevelse. Jeg er begejstret for de moderne kampvogne som ikke er helt så langsomme i optrækket som fætrene fra Anden Verdenskrig. Det skaber et højere tempo og mere energi i kampene. Co-op delen hvor du sammen med 14 andre kæmper mod AI er alle tider til at lære hvordan WoT fungerer og til at eksperimentere med forskellige loadouts. Om du vælger at købe eller kæmpe dig vej genne tech. træerne er der masser af timers underholdning.

Tak til Konrad og Wargaming for at gøre denne anmeldelse mulig.

Forrige indlægNickelodeon’s Blaze og Monster Machines kommer til efteråret