Wargaming, spiludvikler og udgiver af den førende flådekampssimulator World of Warships, har delt yderligere detaljer om det nyeste partnerskab som del af deres samarbejde med King Features’ ikoniske karakter Skipper Skræk. I juni måned, under World Ocean Month, vil den begrænsede mængde tematisk in-game indhold gavne den velgørende organisation FORCE BLUE, der arbejder for at beskytte verdenshavene. FORCE BLUE, der blev medstiftet af Rudy Reyes, skuespiller og veteran i marinestyrkerne, forener de to fællesskaber inden for specialstyrker med havvidenskab og beskyttelse, til fordel for dem begge.

Med en lang historie med at støtte veteraner og historiske non-profit organisationer, markerer dette samarbejde World of Warships’ indtræden inden for havbevarelse, med partnerskabet med Skipper Skræk til fordel for FORCE BLUE.

Til at støtte FORCE BLUE’s indsats, vil Wargaming donere 50.000 USD til organisationen. Oven i denne donation, vil 10% af overskuddet fra salget af Skipper Skræk-ting også blive delt til at støtte det velgørende arbejde, efter kampagnen når til ende.

FORCE BLUE, der blev grundlagt i 2016, er en velgørenhed med fokus på at løse to problemer: forringelsen af havmiljøet og tilhørende økosystemer, og de vanskeligheder mange veteraner møder, når deres tjeneste ophører og de ikke længere har en mission. FORCE BLUE har brugt dette som en mulighed til at bringe yderst kvalificerede veteraner fra specialstyrkerne under oplæring af dygtige videnskabsfolk og miljøforskere. Under denne træning får veteranerne de nødvendige kompetencer til at rejse til forskellige dele af verden, hvor de vil udføre missioner for at bevare og gendanne biodiversiteten i verdenshavene.

FORCE BLUE går også sammen med World of Warships i en World Ocean Day Twitch livestream-event den 8. juni. Som en del af livestreamen, får de selskab af to af hovedpersonerne fra FORCE BLUE: Rudy Reyes — skuespiller og U.S Recon Marine-veteran, samt organisationens medstifter — er med på streamen med Steve “Gonzo” Gonzalez, U.S. Navy SEAL-veteran og FORCE BLUE Special Projects & Events Director. De to vil tale om den todelte mission i deres velgørende arbejde, der giver indsigt i den vitale del af havbevarelsen, samt hvordan organisationen arbejder på at støtte veteranernes mentale helbred under og efter deres vej tilbage til det civile liv.

“FORCE BLUE er beæret over at indgå partnerskab med World of Warships til fordel for World Ocean Month. Jeg tror ikke, der er en eneste veteran på vores hold, som ikke er fan af Skipper Skræk, så det at arbejde sammen med dem begge, mens vi kan præsentere vores mission om at bevare og gendanne verdenshavenes økosystemer, er en fantastisk mulighed”, udtalte Jim Ritterhoff, medstifter og direktør hos FORCE BLUE.

Med lancering den 1. juni, indeholder Popeye Charity-pakken to kommandører — Skipper Skræk og Bluto — hver med en unik voiceover, samt to flag og en unik sløring til niveau VII USS Colorado. Sammen med dette, i løbet af hele juni måned og til den 1. juli, vil spillere i World of Warships også kunne deltage i en særlig “Save the Ocean”-missionsserie med ugentlige sprints og en gratis tematisk container ved vejs ende.

Dette følger den nyeste World of Warships-opdatering, der kom ud den 24. maj og som leverede europæiske destroyere i Early Access, frigivelsen af pan-amerikanske krydsere og et gensyn med Convoy-kamptypen. World of Warships er verdens førende free-to-play flådekampsspil fra spiludvikler og udgiver Wargaming, hvor spillerne kæmper mod hinanden bag roret på det største udvalg af over 600 historisk nøjagtige krigsfartøjer fra det 20. århundrede.