Det danske esports-flagskib, Counter-Strike-holdet Astralis, har indgået en stor partnerskabsaftale med PanzerGlass, en hastigt voksende dansk virksomhed, der leverer skærmbeskyttelse i verdensklasse til både privat og erhverv. Med aftalen følger nye, unikke PanzerGlass-produkter, generel eksponering samt online- og offline-aktivering. Partnerskabet mellem de to danske topbrands understreger endnu engang, at Danmark er blandt topspillerne på den internationale esportsscene.
RFRSH Entertainment, firmaet bag Astralis, har faciliteret aftalen, som vil introducere nytænkende måder at markedsføre esport med ikke-forankrede produkter på. Dette vil inkludere specialdesignede maps (baner), enestående Astralis-designs til mobilbeskyttelse for fans, Meet n’ Greet-aktiviteter samt en central plads på spillertrøjerne.
Jordi Roig, CCO i RFRSH Entertainment:
– PanzerGlass er det perfekte match for et CS:GO-hold. Alle kender følelsen af at tabe sin telefon. Fronten nedad mod den stenhårde asfalt. Man er ikke i tvivl: Glasset er smadret til ukendelighed, reparation, undvære telefonen.. Den fuldstændige følelse af glæde, der opstår, når man samler telefonen op, og glasset er intakt – dét er PanzerGlass-oplevelsen! I CS:GO opstår disse momenter igen og igen. Når alt håb føles tabt, men du med ét vinder den 1v3-clutch. Når du laver det vanvittige headshot, der afgør runden. Eller når du laver det mest sindssyge comeback efter at have været nede 7-13 i det afgørende map af Major-finalen.
– Vi er meget fokuserede på at matche Astralis med de rigtige kommercielle partnere, så vi ikke bare bringer værdi til den pågældende partner, men også til vores hold og ikke mindst vores loyale fans. Den sande værdi ligger i aktiveringen og engagementet, hvor vi har vores helt store styrke. Vi er derfor selvsagt begejstrede over at kunne introducere et brand og en organisation som PanzerGlass, som både fokuserer på og lægger stor værdi i aktivering, nøjagtig som vi selv gør, kommenterer Jordi Roig.
Lene Bach, Head of Global Marketing i PanzerGlass:
– Vi er henrykte over at indgå dette partnerskab med Astralis, som er blandt de bedste i verden til det, de laver. Vi forelskede os simpelthen i holdet samt det professionelle setup, der følger med det. Vi er imponerede over de fantastiske resultater, holdet har opnået på så kort tid. Vi ser derfor mange ligheder mellem Astralis og PanzerGlass. I forlængelse heraf har begge brands stærke danske rødder, men opererer på den internationale scene.
– Esport oplever generelt en enorm vækst, ikke bare i forhold til antal spillere, men også som underholdningsprodukt og seervenlig sport. På grund af denne udvikling ser vi mange muligheder i forhold til at alliere os med Astralis/RFRSH og herved blive en del af esporten. Vi arbejder hårdt for, at vores fælles aktiviteter, både i den analoge og digitale verden, vil appellere til esportspublikummet og engagere dem på innovative og ukonventionelle måder, lyder det.
– En af de største styrker i partnerskabet er, set med vores øjne, at vi nu har chancen for at bringe detail og forbrugere sammen i esportsfællesskabet. Vi designer en række nye produkter, planlægger fanmøder med detailpartnere, organiserer Meet n’ Greets for fansene, koordinerer forskellige esportsrelaterede konkurrencer for forbrugere og vores detailpartnere og meget mere. Vi kan simpelthen ikke vente med at rulle alle disse initiativer ud til vores detailpartnere og forbrugere sammen med Astralis.
Sponsorekspert: Helt ny type sponsorat
Steen Leth-Jørgensen, Executive Director, Lagardère Sports Denmark:
– PanzerGlass’ partnerskab med Astralis/RFRSH er en helt ny type sponsorat, hvor der er mere fokus på content og en meget mere integreret form for kommunikation end det traditionelle “3B-sponsorat”; Bander, Billetter og Bespisning, som ellers er normen i sport. En autentisk, involverende og værdibaseret tilgang til levering af kommercielle ydelser samt en stor forståelse af fan segmentet sikrer en optimal integreret og effektfuld kommunikation fra PanzerGlass, hvilket i sidste ende styrker begge brands og relationen til fans og kunder. Vi ser frem til at se mere fra RFRSH og PanzerGlass både i Danmark og i resten af verden.