Epic Games har efterhånden scoret så mange milliarder på Fortnite at de kan begynde at betale for at få nye dansetrin. Det er ikke som i de tidlige dage man tog de kinesiske ejeres metode med at kopiere i anvendelse. Det gav os Fresh stjålet fra Alfonso Ribeiro, Poison taget fra Donald Faison fra Scrubs, Floss som er kopieret fra Ryan “Backpack Kid” Huggins og Swipe It som er hugget fra 2 Milly blot for at nævne nogle få. De mange penge kommer nu danske Nicky Andersen til gode.

I sidste måned koreograferede Danmarks måske bedste danser, Nicky Andersen, musikvideoen til BTS-hittet ”Dynamite”. Sangen har sidenhen slået utallige rekorder bl.a. for hurtigste Youtube-video til at ramme 100 mio. visninger på under 24 timer, men de flotte meritter stopper ikke. Fortnite, der er verdens største gratis videospil, har nemlig købt rettighederne til koreorgrafien, som er kreeret af Nicky Andersen. 

Først skulle Nicky Andersen koreografere Disneys real life-satsning, Aladdin, dernæst var han frontdanser for Shakira under Super Bowl Halftime Show og nu har et af verdens største videospil købt rettighederne til hans dans. Nicky Andersen fortæller, at han oprindeligt lavede koreografien for K-pop-gruppen BTS, der er verdens største musikgruppe, men at der blev stor interesse efter rekordlanceringen: 

”Da jeg blev kontaktet af BTS vidste jeg godt, at det havde potentiale til et megahit. Jeg havde dog aldrig drømt om så mange rekorder og den gigantiske interesse, musikvideoen har medført. Jeg er glad for, at de mange tusinde timer jeg har brugt i danselokalet betaler sig, men jeg ved også at det kun er starten på noget meget større”, fortæller Nicky Andersen stolt. 

Fortnite lancerer både Dynamite-emotes og en hel musikvideo af Dynamite, og dermed følger Nicky Andersen i fodsporrene på bl.a. Drake, Travis Scott og Marvel, som alle har været med i virale fortnite-samarbejder.Nicky var så overrasket over det potentiale, som Fortnite købte sig ind i. Derfor valgte han at starte sit eget koreografi-bureau:

”Efter BTS-koregrafien har fået så meget positiv omtale, har jeg sammen med min dansekollega Michel Sian startet min egen virksomhed, Micky Creatives, hvor vi laver branded content for vores kunder. Fortnite er en af de få virksomheder, der tør tænke kreativt, og jeg håber at dette vil hjælpe andre virksomheder med at se det kæmpe potentiale, som kreativ markedsføring har”, fortæller Nicky Andersen. 

Brugerne kan opleve Dynamite-musikvideoen og de medfølgende emotes i Fortnites Party Royale-format. Dynamite har slået alle visningsrekorder på Youtube, og videoen er i skrivende stund godt på vej mod den magiske milliard visninger med 425 mio. views.