Så er der videodagbog fra udviklerne omkring det kommende Projekt L. Et kampsportsspil under udvikling fra Riot Games. Denne gang tager Tom Cannon (Project L Executive Producer) og Shaun Rivera (Project L Game Director & Gameplay Design Lead) dig med på rundtur.

Et deep dive i det grundlæggende gameplay: Project L’s gameplay er hurtigt, dynamisk og fleksibelt. Bevægelserne er flydende og varieret, angreb bruger ”big buttons” (dvs. enkle træk med stor betydning) og evner har klare defensive modtræk. 

Forhåndsvisning af tag-system: Kernesystemet er simpelt-at-lære, svært-at-mestre og forbundet med nogle enkelte features, som støtter project L’s tag gameplay. De tre systemer (hvis navne stadig er under overvejelse) er:

  • ”Assist actions” (ikke-endeligt navn): Træk din medspiller kan foretage udenfor skærmen. Hver spiller har to og nogle af dem kan holdes tilbage for en ”charged assist”.
  • ”Handshake tag” (Ikke-endeligt navn): Hvis begge spillere er på skærmen på samme tid, kan du hurtigt skifte imellem dem for at forlænge combos, mixups eller for at få en spiller med lavt energiniveau ud af farezonen.
  • ”Dynamic save” (ikke-endeligt navn): Projekt L’s ”combo breaker”. Ved brug af Dynamic Save kan du stoppe en combo og skubbe din modstander væk fra dig. Hvis du derimod er forudsigelig i dine træk, kan dette risikere at blive modangrebet af din modstander.

Der kommer mange flere detaljer i fremtiden om project L’s gameplay. Flere bliver vist i ovenstående video men uddybes ikke yderligere.

Andet: En opdatering på vores nye spiller, Illaoi, præsenteres i starten af videoen. Derudover vises en ny scene i Ionia, som vises bagom gameplayet.

Slutteligt tilskynder vores executive producer Tom Cannon medlemmerne fra kampsports-gamer-fællesskabet at dele links til kommende events, programmer og andre ting, de ønsker at fællesskabet skal have information om. Dette er for at hjælpe nye spillere med at finde et lokalt fællesskab, og med et løfte om mere spilinformation i 2023.