Dragons and Titans er et MOBA altså Multiplayer Online Battle Arena hvor du kæmper mod andre rigtigt levende mennesker. Det er udviklet af Wyrmbyte og udgivet af Versus Evil. MOBA genren er et vanskeligt område at trænge igennem på. Selvom det er uhyrer populært er der samtidig en forventning om at holde sig inden for rammerne. Jeg kiggede på første udgave af Dragons and Titans, og denne anmeldelse er baseret på udgaven fra midt maj som tilpasser styring til det som kendes fra de store i genren.

dragons and titans 01Wyrmbyte’s MOBA foregår i en verden hvor du skal beskytte landsbyer om onde drager og titaner. Hvis du er helt ny til genren så er der en række udmærkede øvelseslektioner der giver et godt indblik i både hvordan MOBA virker og hvordan verdenen hænger sammen. Det glider gradvist over i forklaring omkring de forskellige multiplayer spiltyper. Undervejs optjener du spillet valuta der er Gems (juveler). Dragons and Titans er free-2-play og det tager tid at skrabe nok valuta sammen til at købe nye ting. Det er selvfølgelig fordi spillet finansieres med mikro-transaktioner, InAppPurchase eller hvad du nu vil kalde det.

dragons and titans 02Det kan skræmme nogen væk selvom det faktisk er mægtigt underholdende at spille. Du har en vifte af multiplayer spiltyper så rutinerede spillere af DOTA og League og Legends hurtigt føler sig hjemme. Den traditionelle MOBA spiltype har det twist at når alle baser er indtaget så kommer der en Titan som smadrer alt og alle. Når det sker så er spillet effektivt ovre. Single Lane spiltypen All Random All Middle (ARAM) er som traditionel MOBA bare med den ene sti mod fjenden. Den er kaotisk underholdende både mod andre spillere og bots.

Grafikken er flot selv på maskiner der ikke har den store regnekraft og med sit tegneserie udtryk er det behageligt at se på. Dragons and Titans indeholder alt hvad en MOBA spiller kan ønske sig. Det er dragerne der er stjernerne og det kan som MOBA godt stå mål med de helt store på området.

steam_store

Forrige indlægMinecraft udkommer til august til PS4, Vita og Xbox One
Næste indlægUdviklerdagbog til Valiant Hearts : The Great War
Jeg er ansvarshavende redaktør på GamersLounge og aktiv gamer primært på PC & PS5. Nyt legetøj leger bedst, så det bliver til mange forskellige spil på flere forskellige platforme. Jeg falder altid tilbage til shootere eller de mere action prægede titler når der rigtigt skal kobles af. Noget af det mest spændende er at få lov til at lave interviews og previews fra de events vi deltager i. Jeg øver for at blive bedre til CS:GO og følger danske eSports turneringer. Tak fordi du kiggede forbi.
dragons-titans-anmeldelseDragons and Titans er et MOBA altså Multiplayer Online Battle Arena hvor du kæmper mod andre rigtigt levende mennesker. Det er udviklet af Wyrmbyte og udgivet af Versus Evil. MOBA genren er et vanskeligt område at trænge igennem på. Selvom det er uhyrer populært...