Reach_00_590

Så er der igen gået en uge med Halo Reach og masser af spændende aktiviteter. Denne uge var der så lidt konkurrence på first person shooter delen med udgivelsen af Medal of Honor, så var der da lidt at spille for dem som har fået et 14 dages credit ban for at snyde i Halo: Reach. Du kan læse de ynkelige snyderes forklaringer her. Det er top underholdning.

Kristian har i den forgangne uge skrevet og vist billeder af det map pack som udkommer i november. Du kan læse nyheden her. Uanset om du vælger at købe denne pakke eller ej, skal du ikke være bekymret for dine on-line muligheder. Halo’s matchmaking gør det muligt at matche spillere som har pakken sammen med spillere som ikke har pakken. Det sker automatisk uden at have specielle DLC spille lister. Så selvom du kun spiller Halo en gang imellem er matchmaking stadig hurtigt og effektiv så du kan spille i stedet for at vente.

Og så er det igen tid til unyttig parat viden:

* 16.445 mande-år er brugt på at spille Halo: Reach. (Det svarer til ca. 2,6 milliarder kroner med en timeløn på 108 kr.)
* 784.000.000 kampe er blevet spillet (1 kamp med 4 spiller tæller 4)
* 544.000.000.000 Credits er blevet optjent (lovligt)
* 3.900.000 Screenshots er blevet uploaded – mange af Kat i særprægede vinkler(!)
* 5.970.000 elementer er blevet uploaded – håber du har fast pris på din internetforbindelse.!

Advarsels video: Pas lige på med den kniv!

http://www.youtube.com/watch?v=eV5cxuZl2Ww

Co-op matchmaking
Så er co-op matchmaking gået live, så siden fredag har du kunne spille kampagne delen on-line ved at søge efter spil. Du kan spille alle missioner. Så er du ikke kommet igennem kampagne delen og vil have en spoiler fri oplevelse skal du holde dig fra co-op matchmaking. Har du haft svært ved at gennemfører på Legendary giver co-op dig, og 3 endnu ukendte venner, muligheden for at prøve sammen. Legendary er ikke let, så har du endnu ikke prøvet vil du opleve følgende ændringer:

Skade – Spiller du Easy bliver skade reduceret til 22% af Normal. På Legendary uddeler fjender i snit 77% mere skade!

Projektiler – Ikke nok med at du at tager mere skade så er projektiler/plasma er også hurtigere. I Legendary er projektilhastigheden mellem 50% og 100% hurtigere afhængig af våbentype. Antallet af projektiler i hver byge af kugler er større og tiden mellem salverne er kortere. Av!

Upgrades – I Legendary er der også 50% større chance for at fjender bliver en stærkere version. Så der hvor du i Normal har kæmpet mod en Minor Elite er der 50% chance for at det blive en Major Elite og 25% chance for at det bliver en Ultra Elite.

AI – Der er ikke store ændringer på AI siden. Primært sigter fjender bedre og de har en større sandsynlighed for at opdage Active Cammo og Hologrammer.

Specielle hændelser – Stort set i hver enkelt bane er der specielle hændelser på Legendary. I “New Alexandria” er der flere Banshee patruljer – under “The Package” kommer der en fjerde gruppe Hunters før den sidste bølge af fjender og på “Nightfall” kommer du i kontakt med 4 Hunters istedet for to, og så videre.

Rang/Grad begrænsningen løftes
Det sker når der totalt er opnået 117 millioner daglige og ugentlige udfordringer. Der kommer et termometer på forsiden af bungie.net så du kan se hvor tæt alle Halo spillere er på at få hævet muligheden for at opnå en højere rang. Det låser så op for yderligere udstyr som kan hentes i våbensmedjen. Bungie spår at vi når de 117 millioner daglige og ugentlige udfordringer en gang i november. Tidligt i november.

Forgetacular!
Den sidste ting i vores uge rapport er at gøre opmærksom på Bungie konkurrence Forgetacular hvor du kan vinde en speciel udgave af Xbox 360. desværre kun hvis du bor i USA. Bungie opfordrer stadig alle i hele verden til at deltage, da nogle af de baner som indsendes kommer i en DLC pakke på et tidspunkt. Du kan læse mere her.

Rigtigt god efterårsferie til dem som er så heldige.

Link:
Halo Reach bliver større
Halo Reach rapport uge 41