Mandag aften stod flere hundrede fans af det danske computerspil Hitman i kø på Fisketorvet i København for at købe det nye Hitman-spil før alle andre. Det er først i morgen at den globale udgivelse finder sted og så rammer Hitman Absolution mere end 120 lande.

Niels Jørgensen foran kø’en af fans

Nu er Io Interactive en dansk spiludvikler og derfor har alle danske fans fået lov til at tyvstarte. Hitman Absolution måtte nemlig sælges fra mandag aften kl 20 i butikker over hele landet. Fisketorvet er kun ganske få hundrede meter fra Io Interactive’s hovedkvarter og derfor var hele design teamet flyttet GameStop for at signerer spil som fan’s stod i kø for. Niels Jørgensen, som er direktør for Io Interactive, står her fornan den lange kø af forventningsfulde fans. Niels kunne bl.a. fortælle at Io Interactive startede i 1998 med 7 ansatte. Det er i dag vokset til over 200 hundrede fra 28 lande, hvor Hitman Absolution bliver spil nummer 9 som udgives.

[quote]”Det er helt fantastisk at se så mange mennesker. Efter års hårdt arbejde med Hitman Absolution, er det en kæmpe fornøjelse at give spillet videre til Hitmans mange fans”, fortæller spillets instruktør, Tore Blystad fra IO Interactive.[/quote]

Det er sjovt at slå ihjel

Ham fangende jeg tidligere på dagen hvor han hjalp mig med at få lidt flere point i den første introduktions mission. Jeg kunne ikke finde den rigtige måde til at få kokkekostumet, uden at få minus point. Tore kunne fortælle at kokken kan holdes til han besvimer. Det også point for at gemme ham så det skulle lige prøves. Der nok at give sig til med de 20 kapitler og 54 afsnit. Du har 19 forskellige våben som kan opgraderes og mere end 80 improviserede våben. Du har også mere end 250 forskellige udfordringer (Challenges) og 30 drabsmetoder, med 54 forklædninger. Det er bundet sammen med 90 minutters cutscenes og der er mere end 280.000 dialog ord. Der er endda forskel på hvor mange fjender der er i hver af de 5 sværhedsgrader. Derfor er der også forskel på den samtale de har. Det kigger vi nærmere på i vores anmeldelse.

 

Design teamet skriver autografer