Danske PanzerGlassTM står bag det nye Limited Artist Edition ClearCaseTM. For hvert solgt eksemplar bliver der plantet et træ i Attenborough Forest.

Den danske virksomhed PanzerGlassTM har teamet op med kunstneren Mikael B om det nye Limited Artist Edition ClearCase™ – et iPhonecover der skal være med til at nedbringe mængden af CO2 i atmosfæren. For hvert Limited Artist Edition ClearCaseTM, der bliver solgt, plantes et træ i projektet Sir David Attenborough Forest til gavn for miljø og biodiversitet.

Samarbejdet med Mikael B bygger bro mellem kunst, miljø- og skærmbeskyttelse. Vi deler en fælles ambition om at sætte bæredygtigt design på dagsordenen. Derfor er miljøbeskyttelse også omdrejningspunktet for hele samarbejdet. Vi planter et træ for hver solgt Limited Artist Edition, siger Michael Brønd der er Global Marketing Director hos PanzerGlassTM.

Kunsten kan gøre verden bedre

Danske Mikael B bor i dag i Los Angeles, hvor han har skabt et vægmaleri, der danner grundlaget for designet af det nye Limited Artist Edition ClearCaseTM. Han er ambassadør for non-profit-organisationen The Perfect World Foundation, som er forpligtet til at plante en million træer i projektet Attenborough Forrest til ære for Sir David Attenborough. I forbindelse med projektet er 200.000 træer indtil videre blevet plantet, og yderligere 100.000 forventes at blive plantet i år.

– Da jeg startede, vidste jeg ikke, hvor stor en forskel, jeg kunne gøre gennem min kunst – at jeg faktisk kunne hjælpe med at ændre verden til det bedre. Jeg er superstolt over, at vi for hvert solgt cover planter et træ i Sir David Attenborough Forrest, og sådan vil vi gøre en forskel, siger Mikael B.

Win-win-samarbejde

I et konkurrencepræget landskab, hvor virksomheder konstant kæmper om forbrugernes opmærksomhed, kan et samarbejde som det mellem Mikael B og PanzerGlassTM have stor værdi for begge parter. Det vurderer en af Danmarks førende trendforskere, Mads Arlien-Søborg, som oplever, at danske virksomheder i stigende grad skal gøre sig bemærket på andet end produktet i sig selv for at følge med.

– Der skal mere og mere til for at vinde forbrugernes loyalitet, og der er helt klart opstået et større behov for at gøre noget ekstra. De forskellige brands gør, hvad de kan, for at skabe en unik historie omkring deres produkt. Som brand kan man eksempelvis få mulighed for at koble sig på en kunstners identitet, og for kunstneren kan der være en bedre eksponering og i nogle tilfælde et økonomisk incitament til at være med, siger Mads Arlien-Søborg.

Udover PanzerGlassTM’ karakteristiske beskyttelse kommer den nye Limited Artist Edition ClearCase™ blandt andet også med en antibakteriel coating.