eSport kræver også sponsorer når det spilles på elite niveau. Astralis har med RFRSH i ryggen fået bl.a. Audi som sponsor. Du kan se reklame video ovenfor og pressemeddelelsen her under:

Via RFRSH Entertainment indgik Astralis og Audi i januar en aftale om kommercielt samarbejde, der ud over Audis logo på spillertrøjerne, omfattede en række eksponerings- og aktiveringselementer.

Kampagnen er nu overstået, og partnerne er sammen gået i gang med en  evalueringsproces, der skal definere rammerne for et eventuelt længerevarende samarbejde.

Jordi Roig, CCO hos RFRSH Entertainment:

– RFRSH er blandt andet sat i verden for at hjælpe holdene og esporten til at indfri det massive potentiale i samarbejde med alle interessenter. Det er kompetitiv underholdning på højeste plan, men den kommercielle del har været præget af en meget traditionel tankegang og udelukkende inkluderet endemic brands. Det er vi i fuld gang med at ændre.

– I den forbindelse var aftalen med Audi vigtig. Vi ønskede at demonstrere den massive reach og positive energi, der findes i esport, og vi ville vise, at der er et enormt uudnyttet marked for brands, der gerne vil i kontakt med nogle af de mere end 350 millioner esport-fans globalt.

– I samarbejde med amerikanske Nielsen Sports laver vi en valuation på kampagnen, men vi kender allerede nu en del af tallene. Med mere end 25 millioner impressions på tværs af vores egne Social Media-kanaler, mere end 12 millioner stream- og tv-seere, mere end 160.000 videoplays af reklamen, og 163 artikler om samarbejdet i 27 lande kan vi allerede nu konstatere, at kampagnen var en massiv succes.

Nye store partnerskaber på vej

– Vi er meget glade for samarbejdet med Audi, og arbejder lige nu på at fastslå indhold og værdi af en længerevarende aftale med Astralis. RFRSH har 4 hold og en omfattende content-produktion i porteføljen og vi oplever lige nu en ret massiv interesse for kommercielle samarbejder fra meget forskellige større globale aktører.

– Tidspunktet for den slags aftaler er også gunstigt for potentielle partnere; markedet er i vækst og priserne reflekterer ikke helt denne udvikling endnu. Samtidig er den type innovative content-baserede kommercielle partnerskaber, vi arbejder med, langt bedre til at få de yngre målgrupper i tale end traditionelle medier og formater, både offline og online.

Næste store turnering for Astralis er i denne uge, 4.-9. april, hvor holdet deltager i StarSeries Finals i Kiev, Ukraine. Her vil holdet optræde i de klassiske sort/røde trøjer uden Audi´s velkendte 4 ringe.

Jordi Roig, CCO RFRSH Entertainment:

-Erfaringerne og resultaterne fra Audi-kampagnen bekræfter det enorme aktiverings og eksponerings-potentiale, vi ser i esporten og i RFRSH´s måde at skabe content og aktivere målgruppen. Vi vil bruge de kommende uger på at evaluere kampagnen og de fremtidige kommercielle muligheder, og håber naturligvis at kunne nå en ny aftale med Audi, og således følge op på den fremragende start vi har fået.

Astralis spiller første kamp i Kiev tirsdag, hvor holdet kl. 14:30 lokal tid, 13:30 dansk tid, møder amerikanske CLG (Counter Logic Gaming). Finalespillet foregår lørdag/søndag. Også danske North deltager i turneringen.