Cooling, som ejer både SPC Gear og SilentiumPC, har i dag lanceret et nyt globalt brand, ENDORFY, der er en fusion af SPC Gear og SilentiumPC. Det sker som et led i virksomhedens internationale ekspansionsstrategi og ønske om at nå en bredere målgruppe. ENDORFY henvender sig primært men ikke kun til gaming-verdenen, da virksomheden tilbyder produkter, der er relevante for alle brugere af moderne teknologi.

Lanceringen af ENDORFY er et udtryk for teknologimarkedets dynamiske forandringer og skal ses som en langsigtet investering i at sikre virksomhedens yderligere internationale vækst. Cooling har skabt et enkelt og stærkt brand, der følger moderne tendenser, opfylder kravene fra globale forbrugere og har etableret sig på tværs af teknologimarkedet.

“Efter succesen på de lokale markeder er det næste naturlige skridt for os at ekspandere yderligere”, fortæller Łukasz Zdziech, administrerende direktør for Cooling. “Vores virksomhed stræber konstant efter at udvikle produktporteføljen og kvaliteten heraf. Vi har allerede set lovende resultater på flere udenlandske markeder, f.eks. i Tyskland og Tjekkiet. Derfor er tiden også moden til at skalere forretningen betydeligt. Vi vil have en tilstedeværelse i de fleste europæiske lande – og på sigt i hele verden. Vi ønsker at konkurrere med de største spillere i branchen.”

Ikke kun til gaming

Lanceringen af ENDORFY er også et resultat af en udvidet målgruppe. Brandet leverer produkter til mange forskellige forbrugere og strækker sig længere end blot gaming.

“Vi kommer fra gaming-verdenen, og det vil vi altid anerkende. Ikke desto mindre har vores målgruppe for længst ændret sig fra at være udelukkende gamere. De er også indholdsproducenter, såsom streamere, podcastværter, forfattere og almindelige forbrugere, der nyder at bruge teknologi,” forklarer Łukasz Zdziech. “Som resultat af ændringerne besluttede vi at tilpasse brandet for at være relevante for både vores gaming-kunder og de, der ikke kommer fra den verden. Vi ønsker, at ENDORFY bliver forbundet med positive følelser, leveret af teknologi.”

ENDORFY er for alle, der ønsker at have det sjovt med teknologi. Det tætte forhold mellem brandet og kunderne er kernen i brandets eksistens og hele visionen bag det nye Cooling-brand.

“Under designudviklingen af ENDORFY reflekterede vi over, hvad alle vores meget forskelligartede målgrupper har til fælles. Vi fandt ud af, at de følelser kunderne oplever i mødet med teknologien er et fællestræk. Det er glæden ved at vinde en kamp i et spil eller stoltheden, når du viser dine venner din selvbyggede pc. Det er også øjeblikket efter en lang dag, hvor man tager høretelefonerne på og slapper af med sin yndlingsmusik. Det er de små øjeblikke, der er meget dyrebare for os. Selv om de er præget af stor individualitet, bringer de faktisk alle teknologibrugere sammen,” tilføjer Jacek Serwański, marketingdirektør hos Cooling.

Unik visuel identitet

Cooling har også udviklet ENDORFYs visuelle identitet med det formål at skille sig ud fra mængden. Den er baseret på en unik farvepalet, der ikke anvendes af noget andet kendt brand i branchen med hovedfarverne gul og blå, understøttet af sort, hvid og forskellige gråtoner.

“Vi lægger stor vægt på detaljerne, hvilket f.eks. kan ses i ENDORFYs specialdesignede emballage. Den hvide kasse skiller sig straks ud på butikshylden, hvor sort normalt dominerer teknologiafdelingerne. På æsken viser vi også produktet fra næsten alle vinkler. Det giver kunden mulighed for at se, hvad de køber uden behovet for at åbne emballagen,” siger Jacek Serwański.

Følgende produkter vil være tilgængelige fra den 5. oktober 2022:

Om Cooling

Historien om Cooling startede i 1993, da Zbigniew Zdziech grundlagde en virksomhed, der solgte computertilbehør. Ti år senere begyndte virksomheden at tilbyde sine produkter online, og i 2007 skabte producenten sit første mærke, SilentiumPC, som producerede blæsere. Mærket blev hurtigt udvidet og begyndte at tilbyde pc-kabinetter, luftkølere og strømforsyninger allerede i 2012. Et andet gennembrud kom i 2016, da virksomheden besluttede sig for også at henvende sig til markedet for computertilbehør og periferiudstyr og lancerede sit andet mærke, SPC Gear. Det nye brands første produkt var en højkvalitets-gamingstol, efterfulgt af to serier af gaming-tastaturer, en streaming-mikrofon, en ultralet mus og “VIRO”-hovedtelefoner, som blev en stor succes. Virksomheden har i øjeblikket en førende position på det polske marked inden for salgssegmenterne pc-kabinetter, strømforsyninger og luftkøling, og SPC Gear VIRO hovedtelefonerne indtager kontinuerligt førstepladsen på salgslisterne.