Eksklusiv titler kan vi ikke få nok af, og vi har altid nydt Forza serien på Xbox. Men nu breder serien sig også til PC. Vi ser nu nærmere på det nyeste skud på stammen, Forza Horizon 3. Spillet udgives snart på PC Og Xbox One. Vi har set nærmere på Xbox One versionen.

fh3lambo

Denne gang tager vi en tur til det store Australien, hvor vi skal give den max gas. En af grundende til man har valgt Australien i denne udgave skal nok findes i, at det land har så meget forskelligt at byde på, med hensyn til landskab, områder osv. Og det kan vi med det samme bekræfte, at det har man udnyttet fuldt ud.

Når man kommer i gang, så sidder man måske og tænker, at det her kan da ikke være så stort endda, for man laver bare en lille version af Australien. Men inden I får den tanke for meget må vi stoppe jer med det samme. For vi kan med det samme sige, at dette spil nok er Forza historiens største, både med muligheder og selve det kort man kører på.

fh3heli

Forza Horizon 3 sætter dig i tronen som bossen for den store festival der afholdes i Australien. Det vil sige, at din simple mission er at skaffe fans til festivalen, så den kan brede sig til flere steder i Australien. Dette gør man ved at køre en masse forskellige løb, og ikke mindst, være en smule på kant med loven. For man finder ret hurtigt ud af, at vejen frem i Forza Horizon 3, er ikke ved at holde loven, hvilket er herligt.

Spillet har hele 350 biler at byde på, så I kommer ikke til at kede jer lige med det samme. I starten tænker man at der ikke er mange løb at vælge imellem, men man bliver hurtigt klogere. For jo mere du vinder, jo flere kommer der bare frem. Så på et tidspunkt kan det måske virke lidt uoverskueligt hvor man skal starte. Men start fra en ende af, og tag det derfra, så skal det nok gå.

Nu er det jo Australien vi kører i, så gadebiler er nok ikke vejen frem igennem hele spillet, men det er der tænkt over. For der er nemlig tilføjet en helt ny slags bil i Horizon universet, nemlig Offroad Buggi biler. Det er ikke fordi de er de vildeste der findes i spillet, men de er perfekte som en all around vil i Australiens meget forskellige landskab.

fh3buggi

Når man køre de forskellige løb og events i Forza Horizon 3, så skal man også sørge for at have en stor bilpark. For der skal nemlig tænkes nøje over hvilken bil man vælger til hvilket løb/event. For der er stor forskel på hvordan bilerne reagere når man køre, hvilket gør spillet endnu bedre.

Problemet i mange bil spil, er tit det at man egentligt ikke kan mærke forskel på om du kører i en Fiat Punto eller en Porche 911, men det er så ikke problemet her. For man kan tydeligt mærke forskel på håndteringen af bilerne når man skifter biler. Optræk osv. er selvfølgelig noget man altid mærker. Men kontrollen af bilerne er også markant forskellig på de fleste af bilerne, hvilket er super lækkert.

Vi har også en ”stor” mulighed for at lave om på vores biler i Forza Horizon 3, men her kommer så det lille men. For du kan købe dig en masse dele til dine biler, så de bliver for vilde at se på. Men når man spiller syntes vi godt at man kunne ønske sig lidt bedre muligheder, for at justerer lidt på sine biler, så de lige får det ekstra. Det er ikke et must, men kunne være rart, nu når resten af mekanikken i bilerne bare spiller der ud af.

fh3oedelaeg

Man kan godt blive betaget af landskabet man har skabt i Forza Horizon 3, for det er utroligt flot og man kan til tider godt tage sig selv i, at holde mere øje med hvad der sker omkring en, frem for at se hvad der egentligt sker på vejen, hvilket godt kan ende i kaos til tider.

Forza Horizon 3 er samlet set en titel af den bedste støbning når vi taler bil spil. For det er uden tvivl et af de bil spil vi har spillet der har mest at byde på samlet. Hvis din PC ikke kan trække spillet, eller du ikke har en Xbox One, så er der en meget god grund til at gå ud og investerer i nyt gear lige med det samme.

Forrige indlægNyt indhold til LEGO Dimensions baseret på Batman Movie og Knight Rider i 2017