Første DLC pakke til Call of Duty Black Ops III er landet på PlayStation 4. (Kommer senere på Xbox). Det hedder The Awakening og indeholder en ny zombie bane Der Eisendrache (Jerndragen) og fire næsten nye multiplayer baner. Når jeg skriver næsten er der fordi Skyjacked er en genudgivelse af Hijacked fra BLOPS2.

Skyjack

Lad os bare starte med Skyjacked. Hijacked var en yatch mens Skyjacked er et luftskib. Det er en lille bane lidt i samme størrelse som Nuk3town. Den er selvfølgelig opdateret med wall runs muligheden og lejderen på siden af skibet i Hijacked er nu fjernet så du skal wall runne. Der er også lavet et hul midt i skroget så du kan komme under dækket. Det giver dermed 3 måder at komme under dæk hvilket åbner banen meget mere op. Det er en favorit da du hele tiden skal være vågen for ikke at blive skud

awakening 01

Lad os så vente med de andre multiplayer baner og så gå direkte til Der Eisendrache. Det er et kæmpe område jeg synes har hentet inspiration fra Wolfenstein. Der er masser af hemmeligheder gemt rundt omkring. Tilsvarende er der masser af spændende spilmekanik med teleportere, kringelkroge, platforme som du kan udforske sammen med Richtofen, Nikolai, Takeo og Dempsey. Det er også det originale team af zombie jægere hvilket giver meget god mening da det er baseret på Anden Verdenskrig.

awakening 02

Du finder Jerndrager forskellige steder og de gemmer selvfølgelig også en hemmelighed. Det statiske billede er slet ikke godt nok til at vise hvordan dragehovedet er animeret helt ned til detaljerne med ild og hvordan den æder de zombier du har skudt. Overfor har jeg samlet videoklip som viser den opmærksomhed som Treyarch har lagt på bare denne ene del. Ud over at det er en af de absolut sværest zombie baner jeg har spillet så er det afgjort også en af de mest underholdende. Jeg vil sige at Der Eisendrache alene er pengene værd.

Synes du det er alt for svært så kig efter guides eller videoklip på nettet som forklarer de mere sindrige gåder og områder. Hvis du synes at dragen er sjov så skal du søge på Wrath of the Ancients eller Wonder Weapon.

Gauntlet

En af mine andre favorit baner er Gauntlet. Det er udlagt som et øvelsesområde hvor der både er polar, jungle og by, som er bundet sammen af et militær kompleks. Der er masser af gange og passager og er inspireret af three lane MOBA baner. Det er også mere klassisk i stilen med et rimeligt fladt område med gange og vinduer. Det er kun polarområdet der har lidt niveau forskelle. Det gør det ikke mindre underholdende og det giver en særligt udfordring at udnytte bevægelsessystemet til at skabe sig en fordel.

Rise er en byggeplads der også har tre hoved færdselsårer. Her er den avancerede feature at du kan svømme eller wall runne for at komme forbi fjender der er mere traditionelt tænkende spillere. Det er en udmærket bane selvom den aldrig bliver min favorit. Jeg vælger den ikke fra men den er et fint afbræk specielt hvis du er matchet op i Skyjacked i de senset kampe.

Skal du for alvor slappe af så slå dig lås i badelandet i Splash. Det er helt klart også en af mine favoritter. Der er fuldt fart og masser af farver når de sædvanlige militær installationer skiftes ud med et badeland med pirat tema. Der er både vandrutsjebaner og mulighed for at tage en dukkert. Det er næsten, også kun næsten, synd at fyldt hele området med skudhuller.

The Awakening rammer toppen af skalaen hvor Rise er det eneste svage led. Der Eisendrache er som zombie bane et af de sjovest og mest udfordrende jeg længe har spillet. Gauntlet, Skyjacked og Splash skaber en underholdende variation i map rotationen.

Forrige indlægWorld of Tanks har rundet sin første milepæl på Playstation 4