Mange Borderlands fans venter spændt på den kommende titel “Tiny Tina’s Wonderland” som udkommer engang i 2022 – og derfor er det ikke mærkeligt, at 2K har valgt at udgive den famøse Borderlands 2 DLC: Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep, som standalone titel, eller som selvudnævnt one-shot adventure. Denne standalone titel er dog nøjagtigt den samme oplevelse, som i DLC’en, som udkom i 2013.

Det er den samme Looter-shooter oplevelse, komplet med 4-mands local multiplayer, og forskellige klasser. Nogle af jer har nok aldrig stiftet bekendtskab med denne DLC – det er trods alt 8 år siden denne oplevelse udkom. Så 2Ks tanker har nok ligget på, at hype Tiny Tina’s Wonderland 2022, med denne DLC som standalone. Så her er den hurtige forklaring.

Spillet er en RPG-setting i Borderlands universet, hvor man skal ud på episke færde, bekæmpe drager og redde dronninger, alt imens vi ser det hele foregår med et sci-fi spin. Der hvor humoren og de sjove ideer virkelig skinner igennem er, når Tina fortæller handlingen mens man spiller. Hun er meget sporadisk og impulsiv, så fjender, figurer og handlinger skifter imens man er i kampens hede.

Der er nogle forskellige klasser man kan vælge imellem, som hver har deres unikke evner og strategier. Derudover er der en masse våben og loot, interessante og sjove fjender, præcis som Borderlands er kendt for. Loadingen er lidt langsom, dette er mest med spillets textures, så der er mange farveklatter i vente.
Button-mappingen er heller ikke helt op til date, da skyde og sigte foregår på de øverste shoulder-knapper og ikke på trigger knapperne. Dette er dog bagateller, da ideen er god og konceptet er fantastisk.

Det er utroligt sjovt, og en god visualisering af hvordan et spil D&D kan foregå, med en skør gamemaster. Det er ikke mærkeligt at dette koncept, bliver udviklet til et komplet spil, og det er i sandhed noget vi glæder os til!

TL;DR
Vurdering
Forrige indlægSound Blaster JAM V2 – anmeldelse
Næste indlæg6 gode bud på tech-pakker under træet
Inkarneret Nintendo veteran. Jeg har altid elsket Nintendo, specifikt for Zelda franchisen. Jeg har været med på Nintendo-bøljen siden jeg var 4 år gammel - da jeg for første gang spillede Super Mario 64. Da Ocarina of Time så kom ud, fik jeg en metaforisk lussing, og blev for alvor bidt af spil verden. Siden da har jeg lagt mig ud med stort set alt gaming på markedet. Der er ikke en genre jeg foretrækker over en anden, da jeg mener at alle typer spil er et stykke kunst i sig selv, og bør opleves på godt og ondt. Giv mig lidt Fire Emblem, noget JRPG og noget Zelda, så skal jeg nok give dig en highfive!