I den interaktive thriller Twelve Minutes fra udvikleren Annapurna Interactive, er der i den grad lagt vægt på kvalitet, gameplay og historiefortælling. Det kræver en film plakat!

Twelve Minutes hjemmesiden, kan man se plakaten der er lavet af Mocean og er inspireret af film der har haft indflydelse på spillets instruktør Luis Antonio.

“As you might know, I’m a pretty big movie fan and Twelve Minutes has been inspired by the work of the masters that crystallized the psychological thriller genre. Hitchcock, Kubrick, and Fincher to name a few. These creators have a way of wielding the visual language to tell stories on several different levels. With their movies, the composition and mise en scene have as important of a rule in revealing story and character as the words that are coming out of the actors’ mouths.”

Luis Antonio – Game director – annapurna interactive

Planen for spillets marketing er at den skal præsenteres som var det en film. Plakaten er designet således at den repræsentere temaerne, og historien i spillet. Nåh ja, så ville den heller ikke se dårlig ud hængende hjemme på væggen.

Twelve Minutes har nogle imponerende skuespillere på “plakaten” såsom James McAvoy, Daisy Ridley og Willem Dafoe. Hele konceptet går ud på at du har lige nøjagtig 12 minutter, som så køre i et loop. I loopet ankommer en politibetjent, og anklager din kone for mord på hendes far. Betjenten slår hendes mand ihjel (dig) og loopet starter forfra. Du skal løse gåden om hvorfor det her sker, men du har som sagt kun 12 minutter!

Twelve Minutes udkommer d. 19 August, 2021 på Xbox One, Xbox Series X/S og PC.