Den danskudviklede spilplatform Unity annoncerer i dag et nyt acceleratorprogram, Game Growth Program, der skal hjælpe små spiludviklere, der benytter Unitys platform, med at vækste og skalere deres spil. Spiludviklerne får bl.a. adgang til Unitys eksperter, teknologi, ressourcer og reklameplatform – og det er vel at mærke uden at give afkald på den fulde kreative kontrol eller ejerskab af deres IP.

Unity, verdens førende platform inden for udvikling af 3D-indhold i realtid, lancerer i dag acceleratorprogrammet Game Growth Program. Formålet er at fremme udviklingen af gratis mobilspil ved bl.a. at give udviklere adgang til teknologi, ressourcer og finansiering, så de kan få endnu flere brugere og hermed lettere skalere deres spil. 

Det unikke ved programmet er, at udviklerne beholder fuld kreativ kontrol og ejerskab over deres IP før, under og efter processen, så de fortsat ejer hele spillet, og uden at Unity skal have andel i omsætningen.

Fokus på indie-spiludviklere 

Unitys Game Growth Program skal især støtte mindre indie-spilvirksomheder. Udviklere skal ansøge Unity om at få deres spil med i programmet, og hvis de bliver valgt, hjælper Unity med design og udvikling af en slagkraftig strategi, der bl.a. inkluderer kampagner til at få nye brugere, brugeranalyser samt optimeret indtægtsgenerering via reklamer og køb i appen. 

”Rigtigt gode spil går ofte ubemærket hen – især blandt indie-spil. Men vi mener ikke, at spiludviklere skal gå på kompromis med deres vision om at skabe et underholdende produkt ved også at skulle fokusere på det store taktiske arbejde, der ligger i at opbygge et publikum og tjene penge. Vores Game Growth Program støtter spiludviklernes rejse, så de kan opnå succes med deres spil, mens de bevarer ejerskabet over deres virksomhed og IP. Vi anser det som en succes, når spiludviklerne vokser ud af programmet, skaber en bæredygtig forretning og kan stå på egne ben,” siger Julie Shumaker, Vice President of Revenue, Operation Solutions hos Unity.

Et hold af Unity-eksperter  

Game Growth Program tilbyder udvalgte spiludviklere et dedikeret team af eksperter fra Unity, der som sparringspartnere hjælper og yder rådgivning om, hvordan man får flere brugere, skaber engagement blandt spillerne og lægger strategier til at øge indtjeningen. 

På den måde kan spiludviklernes interne teams fokusere fuldt ud på kerneopgaven: at skabe det bedst mulige spil. Unity tilbyder også finansiel støtte, der gør det muligt for udviklerne at udbrede kendskabet til deres spil via reklamer, heriblandt via Unity Ads, der når ud til over 2 mia. aktive slutbrugere hver måned. 

“Vores Operate Solutions er kendt for at hjælpe kunder med at løse vigtige vækst- og skaleringsudfordringer, uanset hvilken motor man har brugt til at bygge spillet. Vores Game Growth Program giver alle spiludviklere – uanset størrelse – incitament og støtte til at udfolde sig kreativt og skabe den bedst mulige spiloplevelse,” siger Felix Thé, Vice President, Product Management hos Unity. 

Alle, der er interesserede i at blive en del af Unitys Game Growth Program, kan sende en ansøgning via Unity Dashboard. Læs mere om Unitys nye program på www.unity.com/gamegrowth