Normalt så går der flere måneder fra en annoncering af et spil og til det faktisk er på gaden. Sony har igen overrasket positivt ved at præsentere spillet Entwined på E3 messen og her få dage senere er det allerede udgivet. Hvis du så præsentationen af spillet så er det en visuelt smuk og dragende psykedelisk oplevelse med en emotionelt lydside der passer godt til. Spørgsmålet er så om det er lige så underholdende at spille som det er at se på.

entwined 01Historien er lige ud af landevejen. Det handler om en fugl og en fisk, i form at sjæle, der skal rejse gennem 9 livsafsnit. Hvert livsafsnit er en tunnel omgivet af en psykedelisk farvelade, hvor du styrer fuglen og fisken i hver sin halvdel af tunnelen. Det gør du med højre og venstre pind. Vejledningen anbefaler at du bruger venstre og højre yderpunkter for at gøre det så let som muligt at styre de to figurer.

entwined 02I hvert livsafsnit så skal du samle klumper af god karma så hver figur får fyldt en måler øverst på skærmen. Der kommer også områder hvor du skal få din figur til at ramme de enkelt flader, eller porte, der passer med farven på fuglen (blå) eller fisken (orange). De kommer med en konstant hastighed så din opgave er at bevæge pinden så det passer med porten. Det starter meget enkelt med kun én port. Det bliver så langsom vanskeligere med flere porte stablet bag hinanden og som i de senere baner også begynder at bevæge sig. De grønne porte kommer du igennem ved at samle fuglen og fisken.

Når du har begge målere fyldt helt  op så forvandles figurerne til en smuk drage der flyder ind i et landskab der kan være i form af et stiliseret tivoli, en havområde eller en klippefyldt slugt. Her samler du så mere karma indtil du får fyldt dit meter og kan tegne spor på himlen. Når meter er brugt op flyver du mod lyset og fortsætter i næste livsafsnit.

entwined 03Entwined oversætter jeg med sammenflettet og det er faktisk to oplevelser. Det fungerer rigtigt godt på et stort TV med lyden skruet helt op.  Her bliver det en helhedsoplevelse af lyd, lys og følelse hvis du har aktiveret rumble på DualShock. Den anden oplevelse er en øvelse i koordination. Du skal samle karma og sikre dine dyr rammer alle porte hvilket er samme princip som at klappe sig selv på hovedet mens du gnubber dig på maven i roterende bevægelser. Nogle finder det ganske enkelt og ikke særligt udfordrende, mens andre skal øve længe før det lykkes.

Teknisk så er det eneste jeg er lidt træt af de pludseligt hak der er når du bevæger dig gennem en tunnel. På gameplay siden rammer det enten plet eller er helt ved siden af. Det afhænger helt af din personlige smag og evne til at koordinerer begge pinde samtidig. Til en pris på 60 kr. så sker der ikke det store ved at give denne PlayStation 4 eksklusiv titel et forsøg. Det er en psykedelisk helhedsoplevelse og er du rigtig skrap så er der 5 udfordringer. God fornøjelse.

TL;DR
Vurdering
Forrige indlægCall of Duty: Ghosts Invasion ude 3. juli til PlayStation og PC
Næste indlægSportsfriends anmeldelse
Jeg er ansvarshavende redaktør på GamersLounge og aktiv gamer primært på PC, PS5 og Switch. Jeg falder altid tilbage til shootere eller de mere action prægede titler når der rigtigt skal kobles af. Noget af det mest spændende er at få lov til at lave interviews og previews fra de events vi deltager i. Jeg øver for at blive bedre til CS2 og følger danske eSports turneringer. Tak fordi du kiggede forbi.
entwined-anmeldelseTeknisk så er det eneste jeg er lidt træt af de pludseligt hak der er når du bevæger dig gennem en tunnel. På gameplay siden rammer det enten plet eller er helt ved siden af. Det afhænger helt af din personlige smag og evne til at koordinerer begge pinde samtidig. Til en pris på 60 kr. så sker der ikke det store ved at give denne PlayStation 4 eksklusiv titel et forsøg. Det er en psykedelisk helhedsoplevelse og er du rigtig skrap så er der 5 udfordringer. God fornøjelse.