EPOS kunne for nylig afsløre et nyt strategisk partnerskab med den europæiske esports-organisation, Heroic Group. Der er tale om et såkaldt ’match made in heaven’, og det er langt fra en tilfældighed. “Autentiske partnerskaber og en oprigtig passion for gode audioprodukter er blandt andet vejen til et succesfuldt partnerskab”, siger Maja Sand-Grimnitz, EPOS Director of Global Marketing, Gaming

Den 15. februar afslørede EPOS, at brandet var gået sammen med Heroic, en af de førende europæiske esports-organisationer, i et nyt globalt partnerskab. Partnerskabet er et perfekt match, for EPOS og Heroic møder hinanden i fælles missioner og visioner. EPOS’ audio er udviklet til at frembringe alle vigtige lydsignaler for den ultimative spiloplevelse. Heroic er en nordisk esportsorganisation med et stærkt brand –de har blandt andet et af de bedste Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) hold med fem danske spillere, som er vurderet til at være det bedste nordiske hold i 2021 og nummer fem på verdensplan.

Store forventninger hos begge parter
EPOS og Heroic er gået ind til det nye partnerskab med store forventninger.

“Det er vigtigt for os, at vores professionelle spillere identificerer sig stærkt med de brands, vi indgår et partnerskab med”, siger Isikcan Aysev, der er Chief Commercial Officer hos Heroic. “Gennem vores dialog om partnerskabet med EPOS, fik vi vores CS:GO-team til at teste EPOS’ headsets. Vi var glade for at erfare, at de gav udstyret en stor tommelfinger op.”

Fra EPOS’ side er det en fornøjelse at sponsorere et hold med høje ambitioner, da det bringer unik feedback til brandet. “At arbejde med et team som Heroic, som har nogle af de bedste FPS-spillere (First-person shooters, red.) i verden, giver vores R&D-afdeling mulighed for at modtage kritisk feedback og nye indsigter fra spillerne, der kan være med til at forbedre vores produkter. Spillerne har store krav til vores headsets, som er et arbejdsværktøj for dem. Hver en lille detalje i lydbilledet er vigtig og kan gøre en forskel,” siger Maja Sand-Grimnitz.

Hvorfor lave et partnerskab?                           
Det er aldrig helt ligetil at lave nye partnerskaber. EPOS bruger meget tid på at undersøge potentielle partnere, der ud over at bære logoet på tøjet også kan hjælpe med at fortælle EPOS’ historie og positionere brandet. Men brandpositionering er kun halvdelen af det:

“Man ser stadig brands, der kun måler et partnerskabs succes ud fra graden af eksponering. Men hvad nytte gør eksponering i de tilfælde, hvor man er én blandt mange andre brands? I de tilfælde repræsenterer partneren måske dit brand den ene dag og din konkurrents den næste. For at imødekomme dette skal man sikre sig, at begge parter har samme kerneværdier, og at partnerskabet bygger på langsigtede ambitioner,” fastslår Maja Sand-Grimnitz.

Som audioeksperter med en passion for spil elsker EPOS at interagere med professionelle atleter og organisationer. Målet er altid at bringe ny værdi til gamingverdenen gennem fantastisk audio.

“Heroic og deres spillere har en enorm tilhængerskare og bliver set op til af gamere over hele verden. Gennem vores partnerskab hjælper Heroic os med at skabe mere opmærksomhed omkring vores brand. Til gengæld forsyner vi dem med audioudstyr i topkvalitet, som spillerne kan bruge til udnytte deres fulde potentiale,” siger Sand-Grimnitz og fortsætter:

“Det er også vigtigt at nævne, at vi ofte hører fra esports-organisationer, at deres spillere efterspørger os som en foretrukken partner. Det gør de, fordi de ved, at vi har produkter af den bedste kvalitet. Efterspørgslen gør partnerskaberne endnu mere autentiske, da det betyder, at spillerne er oprigtigt begejstrede for at bruge vores headsets. Heroic-brandet – med deres nye ejerskab – har en meget ambitiøs tilgang til at forblive et dominerende hold inden for global esport, hvilket matcher godt med EPOS’ mål om at blive det foretrukne headset-brand for kvalitetsbevidste gamere globalt.”

Kemi og afstemte visioner er vigtigt, når man skaber et godt partnerskab. Der er ingen tvivl om, at disse kriterier bliver opfyldt i EPOS’ og Heroic Groups samarbejde.

Måling af værdien af et partnerskab
“Hos EPOS ønsker vi at se innovative og kreative aktiveringer af vores partnerskaber. Vi måler blandt andet værdien af partnerskaberne ud fra den værdi, som forbrugerne ser i dem – engagerer vores partnere sig i det indhold og den historiefortælling, vi bidrager med? Taler de om vores produkter som en integreret del af deres community? Forbedrer partnerskabets narrativ deres spiloplevelse? Det er spørgsmål, vi stiller os selv, når vi evaluerer partnerskaber på længere sigt,” siger Sand-Grimnitz.

I sidste ende har et godt partnerskab meget at gøre med værdimatchet mellem de to brands og den rejse, de er på. EPOS leder efter partnere, hvor der er en stærk og engagerende historie at fortælle, og hvor EPOS’ produkter har en naturlig plads.

“Udover at dele visioner og ambitioner er det en kæmpe fordel at have stærke, passionerede og autentiske personligheder med på holdet. I vores partnerskab med Heroic får vi f.eks. spillere som Cadian (Casper Møller Cadian, red), som er en af de mest passionerede spillere, man kan finde, ” forklarer Maja Sand-Grimnitz.

Når man spørger Heroic, hvad de kigger efter i et lovende partnerskab, er svaret meget lig EPOS’.

“Vi søger at samarbejde med brands, der deler vores vision, begejstrer vores fans og hjælper os med at bringe hele økosystemet omkring esport videre. Når vi konkurrerer med vores hold i år, er nøglen til succes at have det bedste audioudstyr tilgængeligt,” siger Aysev.