HyperX FURY Ultra er en RGB musemåtte. Normalt når vi har en musemåtte på programmet så er overfladen af et eller andet stof. Denne gang taler vi om en musemåtte som er lavet helt af hård plast. Derfor er ordet måtte i denne forbindelse en smule misvisende. Den egner sig derfor bedst til et fast setup fordi den ikke er til at rulle sammen og tage med.

Målene er 36 cm. i bredden og 30 i højden. RGB-lyset er langs kanten og det lyser ned mod bordet. Det ser ud som om hele pladen svæver på en pude af lys. Det er en ret fed effekt. Midt på den øverste kant er selve enheden der styrer lyset (der er individuelle lys dioder hele vejen rundt). Den har et vindue som oplyser pladen. Det er ikke særligt kraftigt og kan betegnes som orienterings lys. Ikke nok lige at du bliver blændet eller kan se hvad der foregår og stadig tilstrækkeligt til at finde din mus eller se skyggen af din telefon. Husk at du kan bruge HyperX NGENUITY app’en til at styre lysfunktionerne. Du finder den her: https://www.microsoft.com/store/productId/9P1TBXR6QDCX

Selve pladen har en skridsikker bagside som sikre at pladen ligger helt fast. Oversiden har et mikroskopisk mønster så din optiske mus hele tiden får bedst mulig tracking. Desuden er overfalden meget glat så modstanden når du bevæger musen er mindst mulig. Jeg har ikke haft noget at udsætte på funktionaliteten. Sammen med de par mus jeg har prøvet så glider de uden problemer let og med stor præcision. I modsætning til musemåtter af stof som typisk har en syning så er kanten på HyperX FURY Ultra helt glat. Skulle syninger være et irritationsmoment så er det ikke eksisterende med FURY Ultra.

HyperX FURY Ultra er en lækker museplade. Den er velfungerende i det daglige og en plade af plast er let at rengøre. Jeg synes at RBG-effekterne på denne er rigtig fed. Effekten med at lyset kommer ud under pladen synes jeg er rigtigt fed. HyperX FURY Ultra er en fed museplade til dig som gerne vil pimpe dit setup til en overkommelig pris.