Uanset hvad bagvedliggende grund, så er Sony nødt til at erkende at den manglende stabilitet af PlayStation Network, specielt gennem den seneste måned, ikke skaber tilfredse kunder. Ethvert salg er et løfte om at skabe den lovede værdi hos kunderne og det sker ikke med PSN. Gennem den seneste måned har PSN flere gang været nede uden forvarsel og Sony selv har oplyst at der ikke var problemer. Problemer strækker sig fra at PSN er så langsom at svartider på f.eks. venneanmodninger måles med en afrivningskalender til at det er helt umuligt at logge på eller benytte butikken. Det er en service som ca. 5 millioner af de 10 millioner PlayStation 4 kunder betaler for så Sony er nød stramme op på deres kvalitet. I Danmark starter vi efterårferien med en online service der ikke fungerer. Næste annoncerede service vindue på PlayStation Network er annonceret til mandag 13. oktober sidst på dagen dansk tid.
Du kan følge den aktulle opfattede status af PSN på Downdetector.com som i skrivende stund har følgende billede af situationen: