Tiny Troopers har allerede solgt mere end 11 million og har nu fået en udgave som cross-buy og cross save på PlayStation. Tiny Troopers Joint Ops indeholder alt indhold fra det originale Tiny Troopers og TT 2 udviklet af Kokouri hvor PlayStation udgaven er lavet af Wired Productions. Det er en twin stick shooter hvor du finder 58 baner som alle kan gennemføres i tre sværhedsgrader.

Tiny Troopers 01Du styrer en gruppe af soldater rundt på en bane for at samle hundetegn, desarmerer bomber, redde fanger og skyde fjender for til sidst at sikre din vej ud med helikopter. Det er et enkelt gameplay hvor du kan købe ekstra forstærkninger til en runde så den bliver lettere at gennemføre. Mangler du granater så kan du også købe et Supply Drop så du ikke skal skyde på en bygning i lang tid før den falder sammen. Hvis jeg skal sammenligne det med noget så minder det i struktur om Angry Birds hvor det er en række områder som hver har en række opgaver.

Tiny Troopers 03Det er både cross-buy og cross save. Det betyder at købet du det til PlayStation 3, så kan du også hente det til PlayStation 4 og PlayStation Vita uden yderligere omkostninger. Prisen er virkeligt i den lave end for et spil med så meget indhold. Det koster ca. 50 kr. og hvis du er PS+ abonnent så slipper du med ca. 40 kr. Cross save betyder at du kan hente og gemme dit save game på tværs af de tre systemer så du kan fortsætte på et system hvor du slap på et andet system. Begge dele er noget som mobil spil har været med til at indføre og jeg forventer heller ikke at skulle købe det samme spil flere gange  til forskellige platforme.

Tiny Troopers 04Det første baner suser du igennem på ganske kort tid til du pludseligt ser dine stakkels soldater død omkring dig. Har du fundet tre medaljer kan du genoplive en falden soldat. Det kan betale sig at passe på dem for jo mere erfaring og bedre er de. Det er alt sammen i et ublodigt univers i en tegneserie streg og med en lydside der er tilsvarende underholdende. Du kan på PS Vita spille det alene ved at anvende touch skæmen selvom jeg synes at det fungerer rigtigt godt med sticks.

Tiny Troopers 02Det er masser af varierede opgaver og du kan i Call of Duty stil også kæmpe mod den ene bølge af zombier efter den anden for at tage et afbræk fra de mange missioner. Specielt i de senere missioner er det vigtigt at tilkøbe nogle af de special enheder der findes. Der anvendes alene point som du opsparer gennem spillet til dette så der er ikke ekstra køb. Du kan også vælge uniform til dine soldater og speciel dem som koster mange point giver også forskellige bonuser. Der er meget dybde i et spil i denne prisklasse.

PlayStation 4 udgaven er ikke ude endnu så skal du tage en tur med Tiny Troopers Joint Ops skal det være på PS Vita eller PS3. Så kan du senere hente det til PS4. Tiny Troopers Joint Ops er et spil der udover gameplay, grafik, lyd, pris, cross buy og save har en rigtigt høj underholdsværdi og dermed fortjener det en top karakter. God fornøjelse.