Unitys prisbelønnede udviklingsteam lancerer i dag kortfilmen ‘Enemies’, der giver et unikt indblik i paletten af Unitys seneste og ypperste teknologier og grafiske forbedringer, der sætter helt nye standarder for udviklingen af digitale mennesker. Unitys demo-hold står bag de eksperimenterende og populære digitale kortfilm Adam og The Heretic, der skubber grænserne for innovation, og hvad der er muligt på Unitys platform. Holdet består af erfarne spilprofessionelle under ledelse af Creative Director Veselin Efremov, som skriver og styrer demoerne og er ansvarlig for det endelige udseende. 

Hår, pels, hud og øjne får det digitale og virkelige til at smelte sammen 

Med et nyt strengbaseret hårsystem kan Unity-skabere simulere hår og pels præcist og direkte på Unitys platform og opnå et realistisk eller stiliseret look. Unity introducerer desuden en dedikeret Hair Shader som en del af deres High Definition Render Pipeline. 

Samtidig er Enemies-demoen med til at lægge det grundlæggende arbejde for integrationen af de professionelle værktøjer fra opkøbene af special-effects studiet Weta Digital og animationsvirksomheden Ziva Dynamics. Dermed vil spiludviklere i fremtiden ikke alene få adgang til de seneste forbedringer, men også få gavn af integrationen af de bedste digitale værktøjer. Lanceringen er dermed et vigtigt skridt i at gøre grafisk nøjagtighed tilgængeligt for alle. 

Om Unitys demo-team 

Enemies-demoen vil desuden køre i 4K i realtid på Unitys stand på Game Developers Conference (GDC) i San Francisco fra den 21.-25. marts. Her vil Unity-teamet gå i detaljer om teknologien.